سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هفته نامه آیینه یزد

روی خط آیینه شماره 410

نامه جمع کثیری از فرهنگیان یزد به ریاست جمهوری

ریاست محترم جمهور جناب آقای دکتر روحانی
همانگونه که اطلاع دارید فرهنگیان سال‌هاست که خار در چشم و استخوان در گلو شاهد غارت بخش اعظم حق و حقوق خویش بوده و بنا به مصالحی صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشته و برای نظام آبروداری کرده و صبر نموده‌اند تا اینکه با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید، امیدی دوباره یافته و در دو نوبت ارائه لایحه بودجه این دولت نیز شکیبایی کردند و انتظار داشتند دولت جنابعالی با تدابیر حکیمانه سیاست استعماری زیر خط فقر نگه داشتن فرهنگیان را که خدمتی آشکار به استکبار جهانی است درهم بشکند و حق و حقوقشان را ادا کنند و یا حداقل آنها را از زیر خط فقر بودن نجات دهد اما متاسفانه آنچه در تدوین لایحه بودجه اتفاق افتاد دور از انتظار بود. لذا فرهنگیان کشور سکوت و تحمل را دیگر جایز ندانسته و بر اساس وظایف دینی و ملی خود در چندین مرحله به صحنه آمدند تا در یک امر به معروف و نهی از منکر جمعی با صدایی رسا از شما درخواست کنند که به هیئت دولت دستور فرمایید تا خواسته‌های به حق و قانونی‌شان را هر چه سریع‌تر محقق نمایند.
اکنون از شما سپاسگزاریم که پس از حضور خیل عظیم فرهنگیان در حرکت‌هایی که منجر به دیده شدن معضلات و مشکلات موجود در آموزش و پرورش کشور شد با اقدام به موقع و سریع خود کمیته ویژه‌ای را در بالاترین سطح ممکن تشکیل دادید و دستور رسیدگی و حل ریشه‌ای مسائل مطرح شده را در دستور کار قرار دادید.
ضمناً سعه صدر و تحمل تجمعات و اعتراضات فرهنگیان در سراسر کشور، توسط مجموعه‌ی دولت تدبیر و امید ستودنی و قابل تقدیر و کم نظیر است و قطعاً به عنوان صفحه‌ای درخشان در پرونده عملکرد این دولت در تاریخ ایران برای همیشه ثبت خواهد شد. ما وظیفه خود می‌دانیم که همیشه قدردان و سپاسگزار این توسعه یافتگی فرهنگی باشیم و امیدواریم به گونه‌ای عمل شود که فضای کنونی در جامعه گسترش یابد و فرهنگیان کشور پشتیبان و یاور دولت تدبیر و امید باشند. حال که در فضای دوستانه با مسئولان همدل و دور هم جمع شده‌ایم اعلام می‌داریم که برای رفع مشکلات موجود در آموزش و پرورش کشور و یا حتی در حوزه‌های دیگر با رجاء به استمرار، همدلی و همراهی مسئولان کشور در استان با تمام وجود در صحنه هستیم و با جدیت در حل مشکلات مشارکت نموده و از شما می‌خواهیم که به خواسته‌های به حق فرهنگیان استعانت ویژه مبذول فرموده و دستور دهید کمیته ویژه‌ی تعیین شده خواسته‌های ما را به ترتیب زیر در اولویت قرار دهند.
1- اصلاح احکام حقوقی کلیه فرهنگیان شاغل و بازنشسته به حدی که حقوق دریافتی هیچ یک از این قشر تاثیرگذار در فرهنگ کشور پایین تر از خط فقر نباشد.
2- رفع تمام تبعیض‌های ناروا میان کارمندان دولت بر اساس بند 9 اصل 3 قانون اساسی.
3- اصلاح حکم‌های کارگزینی فرهنگیان بر اساس ماده 125 قانون نظام هماهنگ از سال86 لغایت 93 طبق رای وحدت رویه دیوان عدالت اداری به شماره 1507- 1551 مورخ 23/12/86.
4- برقراری کلیه مزایای شغلی مانند حق مسکن، حق ایاب و ذهاب و حق لباس به فرهنگیان همانند سایر کارکنان دولت.
5- اختصاص بودجه مناسب آموزشی و پژوهشی به مدارس در سال جدید به گونه‌ای که مدارس کشور در خور شان نظام جمهوری اسلامی اداره گردد.
6- اصلاح سیستم بیمه‌های درمانی فرهنگیان.
7- پرداخت پاداش بازنشستگی فرهنگیان به صورت یکجا همانند سایر کارکنان دولت.
8- رفع موانع موجود برای فعالیت تشکل‌های صنفی فرهنگیان کشور و صدور پروانه فعالیت آنها.
9- تغییر رویه اساسی در اطلاع رسانی صدا و سیما به گونه‌ای که رفع مشکلات آموزش و پرورش جزء دغدغه‌های اصلی مردم و مسئولان کشور گردد.
در پایان ضمن آرزوی توفیق برای شما و همکاران بزرگوارتان در هیئت دولت اعلام می‌داریم با استمرار صداقت دولت محترم تدبیر و امید و کار گروه ویژه‌ی تعیین شده برای حل مسائل آموزش و پرورش کشور ما فرهنگیان یزد گردهمایی‌های خود را به گونه‌ای ترتیب خواهیم داد که کوچک‌ترین خدشه‌ای در روند فعالیت آموزشی مدارس استان وارد نگردد.
جمعی از فرهنگیان یزد