سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هفته نامه آیینه یزد

مردم در مصرف برق و آب حساب شده تر عمل کنند

مردم در مصرف برق و آب حساب شده‌تر عمل کنند

آیینه یزد - مردم در مصرف برق و آب حساب شده‌تر عمل کنندوزیر نیرو ‌گفت: با روش‌های درست‌تر مصرف آب می‌توانیم با ذخیره آبی موجود، به نیازهای بخش‌های مختلف شرب، کشاورزی و صنعت، پاسخ دهیم.
به‌گزارش ایرنا، رضا اردکانیان در آیین بهره‌برداری از طرح آبرسانی به شهرستان شوشتر و تأمین آب روستاهای این شهرستان در شوشتر اظهار کرد: امسال خشکسالی بی‌سابقه نیم قرن اخیر را تجربه می‌کنیم به شکلی که در برخی نقاط کشور میزان بارندگی تنها در حد چند میلیمتر بوده و بسیاری از هموطنان، با توجه به محدودیت‌های آب شرب، این روزها در فکر چگونگی گذراندن تابستان هستند. وی ادامه داد: همه ما احساس می‌کنیم که همه جای این وطن خانه ما بوده و نیاز شهروندان، مانند نیاز اهالی خانواده ما بوده به همین دلیل تأمین آب شرب در اولویت مطلق برای دولت و‌مجلس و همگان بوده و تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی‌های لازم و کمبود بارش‌ها، امسال مجبور به جیره‌بندی آب در هیچ جای کشور نباشیم. وزیر نیرو گفت: با توجه به کاهش بارندگی و کم شدن منابع آبی مردم در مصرف آب و برق حساب شده‌تر عمل کنند تا فصل گرمای امسال را با مشکلات کمتری سپری کنیم. رضا اردکانیان در گفت‌و‌گو با ایرنا اظهار کرد: 114 ایستگاه اندازه‌گیری بارش در سطح کشور نشان می‌دهند که تمام بارش کشور از ابتدای سال آبی 96 تا پایان 29 فروردین امسال حدود 117 میلیمتر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 44 درصد کاهش داشته است.

18 طرح برای تأمین آب و برق خوزستان
وزیر نیرو گفت: با اعتباری بالغ بر 30 هزار میلیارد ریال 18 طرح برقابی برای تأمین آب و برق خوزستان اجرا می‌شود. رضا اردکانیان در حاشیه آیین بهره‌برداری از فاز دوم نیروگاه مارون و آبگیری آزمایشی سد تنظیمی آریوبرزن در شهرستان ایذه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با آغاز به‌کار این طرح‌های بزرگ، شبکه‌های جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب در وسعت بیشتری در اختیار مردم قرار می‌گیرد.