سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هفته نامه آیینه یزد

تیتر یک شماره 587

اصلاح طلبان خیر کشور را در صلح و سازش عزتمندانه می‌دانند

وکیلی نماینده مجلس: وضع کنونی معیشت کشور، غیرقابل تحمل، غیر قابل توجیه و غیرقابل پذیرش است.

آیینه یزد - اصلاح طلبان خیر کشور را در صلح و سازش عزتمندانه می‌دانند

در نشست علنی یکشنبه، 14 بهمن ماه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: امروز بر بام 40 سالگی انقلاب ایستاده‌ایم؛ همان انقلابی که میشل فوکو گفت ایران پساانقلاب همچون روحی است در جهان بی‌روح. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: هرچند به گذشته انقلابی خویش افتخار می‌کنیم اما باید پذیرفت که دیگر انقلابی جوان و خام 40 سال پیش نیستیم و رفتار اکنون ما باید شایسته تجربه 40 ساله انقلاب باشد. وی ادامه داد: ما تاریخ بلندی از سیاست را از سر گذرانده‌ایم و در این مقطع سرنوشت ساز باید درس‌های آن را برکشیم و در پرتو آن، تصمیم گزیده بگیریم.

اقدامات اصلاح گرایانه و رفتارهای رحیمانه ترجمه به تدبیر و رأفت نظام می‌شود
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در هنگامه‌ای هستیم که تصمیمات مردم‌محورانه، مشروعیت‌آفرین است؛ حکومت‌ها در دوره بحران از دوره‌ای به بعد هر نرمش و انعطافی به خرج دهند، تعبیر به ضعف و عقب‌نشینی می‌شود اما شرایط جمهوری اسلامی به رغم مشکلات هنوز با شرایط بحرانی فاصله دارد و از این رو اقدامات اصلاح گرایانه و رفتارهای رحیمانه مانند عفو عمومی در قاموس ملت ترجمه به تدبیر و رأفت نظام می‌شود و پایه‌های مشروعیتش را قوی‌تر می‌کند لذا تسامح بیشتر حکومت به جای تعبیر به تزلزل و تذبذب ترجمه به تدبیر و عقلانیت خواهد شد. وکیلی تصریح کرد: عفو عمومی می‌تواند شور عمومی برانگیزد و حکومت و مردم را گامی دیگر به هم نزدیک کند اما نمی‌دانم مخالفان چهره متبسم نظام چه خیری در رفتارهای تنگ‌نظرانه، طرد، حبس، فیلتر، اجبار و انزوا دیده‌اند که همچنان بر آن اصرار می‌ورزند و با فتنه‌نمایی و دشمن‌انگاری از نیروهای انقلاب و خودی هر روز عرصه را تنگ‌تر می‌کنند.

مسابقه فتنه‌نمایی آنچنان شدید شده که برای سخنرانی رییس مجلس طومار نهی امضا می‌کنند
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: عجیب‌تر اینکه آنچنان مسابقه فتنه‌نمایی شدید شده که حتی برای سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی که از چهره‌های شناسنامه‌دار اصولگرایانه است، برای 22 بهمن در کرج شرط می‌گذارند و طومار نهی امضا می‌کنند. این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: این سطح از مخالفت و مقاومت در برابر اصلاح رویه‌ها آدمی را حیران می‌کند؛ خوشمان بیاید یا نیاید با برخی از رویکردهای موجود دیگر نمی‌توان کشور را اداره کرد زیرا جامعه رخت نو به تن کرده و قدرت ورق خورده است و دیگر با برخی از روش‌های کهنه و با سخت‌جانی نمی‌توان در مقابل تغییر و اصلاح مقاومت کرد.

نباید گذاشت عده‌ای با ادعای انقلابی‌گری کشور را زمینگیر کنند
وی افزود: به رغم تمام مسائل ما همچنان اصلاح طلبیم و باور داریم که در برابر سایر بدیل‌ها و بدل‌ها با وقوف به وجه ممیزه «رفو» با «رفورم» باید ذهن و وطن را به رفورم سپرد و نباید گذاشت عده‌ای با ادعای انقلابی‌گری کشور را زمینگیر کرده و عرصه تصمیم را بر حکومت تنگ کنند. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار کرد: در کوران حوادث ناخوش این سال‌ها و فشار بی‌امان دشمنان مشخص شد که چه کسی پای نظام می‌ایستد و هزینه می‌پردازد؛ نوک پیکان فحاشی‌های اپوزیسیون سخت نظام را ببینید که به کدام سمت است. وکیلی گفت: دشمنان نظام هوا برشان داشته بود و برق طمع به چشم‌شان افتاده بود که می‌توانند به هوس براندازی برسند و وقتی با سد محکم و دفاع جانانه و بی‌تعارف اصلاح ‌طلبان برخورد کردند، سرشان شکست و تیرشان به سنگ خورد.

اصلاح طلبان در دفاع از نظام و انقلاب، شوخی و تعارف ندارند
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آنها می‌دانند ایده اصلاح طلبی آخرین، محکم‌ترین و مهمترین سنگر دفاع از نظام است و تا ایده اصلاح‌طلبی در درون حاکمیت زنده است به آرزویشان نخواهند رسید. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح طلبان در دفاع از نظام و انقلاب، شوخی و تعارف ندارند و از جان مایه خواهند گذاشت که البته گذاشته‌اند؛ دی ماه سال قبل نشان داد اصلاح طلبان در دفاع از انقلاب و نظام در جای خودش لکنت ندارند و در صحنه خصومت ورزی آمریکا، دست و دلشان در دفاع از ایران و انقلاب نلرزید و نمی‌لرزد و جانشان را ارزانی استقلال و عزت ایران می‌کنند.

به انقلابی‌نماهای مخالف اصلاح کشور مشکوکیم
وی ادامه داد: البته که اصلاح طلبان هنوز پیگیر امکان صلح هستند و خیر و صلاح کشور را در صلح و سازش عزتمندانه می‌دانند زیرا تجربه نیز نشان داده است که هیچ‌کدام از انقلابی‌نماهای مخالف صلح امام حسن (ع) در صحنه عاشورا حضور نداشتند و از این رو ما به انقلابی‌نماهای مخالف اصلاح کشور مشکوکیم. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: شک داریم که همه بانگ‌های آنان برای ایران و انقلاب باشد؛ شک داریم که همه تحریم‌دوستان در موعد تنگی و سختی با انقلاب و ملت دوستی کنند؛ شک داریم که منافع ملی در هیاهوی مقاومت در برابر تغییر لحاظ شده باشد.

وضع کنونی به لحاظ معیشت غیرقابل تحمل است
وکیلی در ادامه نطق میان دستور خود به وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم اشاره کرد و توضیح داد: وضع کنونی معیشت کشور، غیرقابل تحمل، غیر قابل توجیه و غیرقابل پذیرش است؛ اینکه این وضع محصول کدام رویکرد و سهم این دولت در چنین وضعیتی چقدر است و چه مقدار از شرایط کنونی محصول رویه‌های غلط گذشته است، در جای خود قابل بحث است اما مهم این است که وضع کنونی به لحاظ معیشت غیرقابل تحمل است. عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اگر به ملت فکر می‌کنیم، برای برون رفت از شرایط فعلی اجماع ملی لازم است. این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: اینکه برای دستمزدها در سال 98 قیصریه را به آتش بکشیم، خلاف مروت است؛ اگر می‌خواهیم کشور راه نجات پیدا کند باید برای بیکاری جوانان فکری و برای معیشت ملت علاجی شود که البته راه آن بزرگ‌نمایی نیست. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: راهش این است که تمام ظرفیت‌های کشور در همه بخش‌های حاکمیت و همه قوا تجمیع شود تا شاید برای برون رفت از شرایط فعلی راهی پیدا شود.