سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هفته نامه آیینه یزد

دستگاههای مسئول بر این جنایت تمرکز و موضوع را با جدیت دنبال کنند

دستگاه‌های مسئول بر این جنایت تمرکز و موضوع را با جدیت دنبال کنند

آیینه یزد - دستگاه‌های مسئول بر این جنایت تمرکز و موضوع را با جدیت دنبال کنندحضرت آیت‌ا... خامنه‌ای در پیامی شهادت جمعی از پاسداران انقلاب اسلامی در حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان را تسلیت گفتند و خطاب به دستگاه‌های مسئول تأکید کردند با تمرکز بر این جنایت که ارتباط عاملان آن با سازمان‌های جاسوسی برخی کشورها مسلّم است، موضوع را با جدیت دنبال کنند. به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسم‌الله الرحمن الرحیم- دست جنایتکار مزدوران بار دیگر به خون جوانان صالح و خدمتگزار کشور آلوده شد و جمعی از سرمایه‌های انسانی که خود را وقف حراست از مرزها و پاسداری از امنیت مردم کرده بودند، در حمله تروریست‌های سیه‌رو و سنگدل به شهادت رسیدند. ارتباط عاملان این جنایت با سازمان‌های جاسوسی برخی کشورهای منطقه و فرامنطقه مسلّم است و دستگاه‌های مسئول کشور باید بر آن تمرکز کنند و آن را با جدیت دنبال کنند. اینجانب به خانواده‌ها و بازماندگان این شهیدان مظلوم و به خانواده بزرگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تسلیت و تبریک می‌گویم و صبر و پاداش الهی را برای آنان و علوّ درجات برای شهدای عزیز و شفای عاجل برای مجروحان از خداوند متعال مسألت می‌کنم. پیگیری قصور احتمالی در این حادثه نیز وظیفه حتمی سپاه است. سیدعلی خامنه‌ای، 25 بهمن ماه

حمله به اتوبوس پرسنل فداکار سپاه عمق درماندگی دشمنان است
رئیس جمهوری حمله سبعانه به اتوبوس حامل پرسنل فداکار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جاده خاش- زاهدان را نمایش عمق استیصال و درماندگی مزدوران جنایتکار و ایادی دشمنان ملت ایران دانست و تأکید کرد: «بی‌تردید آمران و تمام عوامل این اقدام وقیحانه و شوم، با تلاش و همت نیروهای پرتوان امنیتی و انتظامی کشور بزودی به سزای جنایت خود خواهند رسید و بار دیگر همدلی و یکپارچگی ملت ایران در دفاع از آرمان‌های بلند نظام اسلامی و کیان ملی، امیدهای واهی آنها را به یأس تبدیل خواهد کرد». به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، در پیام حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی آمده است: «مزدوران جنایتکار و ایادی دشمنان ملت ایران، حضور باشکوه و حماسی هموطنان در جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را برنتافتند و عمق استیصال و درماندگی خود را با حمله سبعانه به اتوبوس حامل پرسنل فداکار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جاده خاش- زاهدان، به نمایش گذاشتند». در این پیام ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های داغدیده و تسلیت این ضایعه به رهبر معظم انقلاب، ملت شهید پرور ایران، نیروهای نظامی و بویژه پرسنل خدوم و غیور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آمده است: «این جنایت لکه ننگ دیگری بر کارنامه سیاه حامیان اصلی تروریسم در کاخ سفید، تل آویو و ایادی منطقه‌ای آنان است که هم اقدامات مضحک و تصنعی برای ایران هراسی و هم ادعای مبارزه با تروریسم و امنیت آفرینی برای خاورمیانه را دارند؛ اما جان و مال مردم سراسر این منطقه، قربانی سوداگری تسلیحاتی آنان و دلارهای آلوده به خون مظلومان است».

امام‌جمعه اهل ‌سنت زاهدان حادثه تروریستی را محکوم کرد
(مولانا) عبدالحمید امام جمعه اهل ‌سنت زاهدان با صدور پیامی حادثه انفجار در نزدیکی اتوبوس حامل نیروهای مرزبانی سپاه را به شدت محکوم کردند و با بازماندگان شهدای این حادثه که در جاده خاش زاهدان رخ داده، ابراز همدردی نمودند. متن پیام ایشان به شرح ذیل است: بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم -«إنا لله وإنا إلیه راجعون»- خبر انفجار در نزدیکی اتوبوس حامل حافظان وطن از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران که منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی از کارکنان سپاه شد، باعث تأسف و تألم شدید گردید. بنده این اقدام تروریستی را قویا محکوم می‌کنم و آن را در راستای منافع دشمنان کشور و ملت فهیم ایران می‌دانم. بدون شک بیش از هرکسی، مردم سیستان‌وبلوچستان از چنین حوادثی آسیب می‌بینند؛ مردمی که خواهان امنیت و صلح در سایه آزادی و توسعه فراگیر هستند. بازماندگان شهدای این حادثه تلخ و ناگوار ما را در غم خود شریک بدانند. از بارگاه ایزد منان برای این شهدا مغفرت تامه و رفع درجات و برای عزیزانشان اجر و صبر فراوان و همچنین برای مجروحان شفای عاجل مسألت دارم.

واکنش سازمان ملل  به حمله تروریستی زاهدان
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد حمله تروریستی در سیستان و بلوچستان را محکوم و به خانواده‌های جان‌باختگان و دولت ایران تسلیت گفت. ستفان دوجاریک تاکید کرد: ما به شدت حمله تروریستی در سیستان و بلوچستان را محکوم می‌کنیم؛ به خانواده‌های قربانیان و دولت ایران تسلیت می‌گوییم و امیدواریم مجروحان این حادثه هرچه زودتر بهبود یابند.

شعار‌علیه روحانی و لاریجانی دراصفهان
نماینده بروجرد در مجلس توضیحاتی را پیرامون سردادن شعار‌هایی در مراسم تشییع پیکر شهداء حادثه تروریستی اخیر سیستان و بلوچستان در مرکز سپاه پاسداران اصفهان ارائه کرد. علاءالدین بروجردی گفت: متاسفانه در پایان مراسم عده‌ای از افراد که از خانواده شهدا هم نیستند به رئیس‌جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی بی‌احترامی کردند و تحت عنوان برجام مطالب تندی گفتند که در مواجه با آن‌ها پاسخ مختصری دادم. وی ادامه داد: می‌توان گفت که به طور طبیعی افرادی در این مراسم‌ها حضور پیدا می‌کنند تا اقداماتی انجام دهند و سپس با موبایل در فضای مجازی منتشر کنند. این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: پس از این اتفاق سردار سلیمانی، فرمانده سپاه پاسداران اصفهان در تماس تلفنی از رخداد پیش‌آمده عذرخواهی و اعلام کرد افراد تندرویی خارج از برنامه پیش‌بینی شده در این مراسم حضور پیدا کردند.

حادثه تروریستی انتقام‌گیری آمریکا و اسرائیل از ملت ایران بود
نایب رئیس مجلس تاکید کرد: حادثه تروریستی خاش انتقام‌گیری آمریکا و اسرائیل از ملت ایران بود. علی مطهری در جلسه علنی مجلس در نطق پیش از دستور با اشاره به حادثه تروریستی خاش، گفت: شهادت جوانان رشید کشور در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حین خدمت به اسلام و کشور را به ملت ایران، خانواده شهدا و رهبر معظم انقلاب تبریک و تسلیت می‌گویم. نماینده تهران افزود: اینگونه اقدامات بیش از هرچیز نشانه ضعف دشمن است، این اقدام انتقام‌گیری آمریکا و اسرائیل از ملت ایران به خاطر راهپیمایی اخیر 22 بهمن و حمایت گسترده از انقلاب اسلامی در چهلمین سالگرد پیروزی این انقلاب الهی بود، ولی کور خوانده‌اند. نایب رئیس مجلس خاطر نشان کرد: ملت مومن و انقلابی ایران به راه خود ایمان دارند و با نیروی بیشتر همچنان پایدار و مقاوم خواهند بود و آمریکا و صهیونیست را به زانو در خواهند آورد.