انعکاس آیینه شماره 528
بادامچیان و بیزاری جستن از احمدینژاد!
اسدا... بادامچیان عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه معتقد است: «حزب متبوعش یعنی موتلفه اسلامی در زمان ریاست جمهوری احمدینژاد موافق همکاری با او نبوده، اما تایید آیتا... مهدوی کنی برای آنها حجت شرعی شده است. اسدا... بادامچیان در همایش ملی نکوداشت آیتا...مهدوی کنی که در دانشگاه امام صادق برگزار شد ضمن بیان این مطلب، ادامه داد: آیتا... مهدویکنی گفتند که اگر نفر بعدی آقای احمدینژاد بیاید، خیلی مشکلات پیش میآید بنابراین ما در حزب موتلفه حمایت کردیم و از این حمایت شاد هستیم، چرا که فرموده آیتا... مهدویکنی به ما حجت شرعی داده است. او افزود: این نکته مهمی بود چراکه امام خمینی(ره) نیز همیشه ایشان را تایید میکردند و گفتهاند که آیتا... مهدویکنی کسی نیست که ما برای ایشان نظر بدهیم و او خود صاحب نظر است. این فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر اینکه در حزب موتلفه اسلامی نظر آیتا... مهدویکنی برای ما حجت شرعی بود به بیان خاطراتی از او و فعالیت در حوزه اقتصاد اسلامی، تعلیمات دینی و فرهنگی پرداخت.»(1)
نگارنده این سطور ضمن احترامی که برای اسدا... بادامچیان و اعضای حزب موتلفه قائل میباشد پرسشی مطرح مینماید آنگاه که اعضای شورای نگهبان قانون اساسی صلاحیت کاندیداهای ریاستجمهوری را بررسی و مثلاً پنج یا شش نفر از هزاران ثبتنامکننده را تایید و به وزارت کشور و مردم معرفی مینمایند آیا شرعاً و قانوناً مورد تایید نظام قرار نگرفتهاند؟ بدون شک در این مورد مفهوم بد و بدتر مطرح نیست بلکه صالح و اصلح مورد نظر است یعنی کاندیدایی که اکثریت آرا را براساس قانون کسب نمود پس از مراسم تنفیذ و سوگند، رئیسجمهور کشور ایران است و دومین فرد نظام. آیا اینگونه نقل قول از مرحوم آیتا... محمدرضا مهدویکنی آدرس و نشانی دادن به آن عدهای نیست که تعدادی از کاندیداها را انگلیسی یا مخالف با نظام معرفی مینمودند و در بعضی از گردهمآییها و نمازجمعهها علیه آنها نامهپراکنی و سوء تبلیغ مینمودند؟ آیا عدهای از اینکه احمدینژاد را حمایت نمودهاند و شاد هستند نباید در شادی خود تجدیدنظر کنند؟ و از پشتیبانیهای بیدریغشان از فردی بنابه گفته دادستان کل کشور دروغگو و قانونشکن که کشور را به آن روز نشاند بیزاری بجویند؟ آیا در سالهای اولیه دوران دولت نهم وقتی از «هاله نور» سخن به میان آمد، تورم سرسامآور و گرانیهای کمرشکن دامن مردم را گرفت، تصمیمات عجولانه و آنی رئیس دولت، افرادی نظیر بادامچیان را بیدار نکرد و بر شادمانی آن گروه و همفکرانشان اثر نگذاشت؟ اصولگرایانی که به رعایت حرمت افراد و کرامت انسانها پایبند هستند و نویسنده این مقاله از گفتار و نوشتار تعدادی از آنان استفاده نموده است، ادبیات سخیف و سبک احمدینژاد را چگونه توجیه مینمایند؟ رئیسجمهوری که با صراحت میگفت قانون را قبول ندارد، مجلس را در راس امور نمیدانست و با ادای جملاتی بعضی از نمایندگان مجلس را به سخره میگرفت!! با همگامی و همراهی متهم جنایات کهریزک نوار سخنان فردی را در مجلس شورای اسلامی مرکز قانونگذاری پخش نمود باز هم بر آن شادی «ماندگار در تاریخ» باقی هستند؟ مناسب است بادامچیان معنی و مفهوم ضربالمثل معروف «خود را به کوچه علی چپ زدن» توضیح دهد تا خوانندگان دریابند آیا گفته وی در این مورد مطابق با این ضربالمثل نیست؟ بر فرض بنا را بر این میگذاریم که گفتار مرحوم آیتا... محمدرضا مهدویکنی حجت شرعی بوده و با بادامچیان همراه و همگام میشویم اما کمتر از 3 سال بعد از روی کار آمدن دولت نهم آیتا... مهدویکنی ریاست دانشگاه امام صادق در جلسه اخلاق خود در این دانشگاه در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان که درباره سخنرانی دکتر احمدینژاد از ایشان پرسید، گفت: «...این سخنان را نباید آقای احمدینژاد بگوید چون دید مردم را هم نسبت به امام زمان(عج) بد میکند. دبیرکل جامعه روحانیت مبارز پرسید؛ اگر مدیریت از امام زمان(عج) بود، یعنی ایشان نمیتوانند مافیا را از بین ببرند؟ برنج کیلویی پنج هزار تومانی هم از مدیریت ایشان است؟ مهدویکنی در پایان گفت؛ امام خمینی با آن همه عظمت، یک بار هم چنین سخنانی درباره رابطه با امام زمان(عج) و... مطرح نکردند. حجتالاسلام والمسلمین دعاگو امامجمعه شهرستان شمیرانات، نسبت دادن اشتباهات و خطاهای فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجرایی به آیین مدنی و نظام دینی را ناروایی، بیدادگری و جفاکاری خداناسپاسان بیفرهنگ تحلیل کرده و تاکید کرد؛ کسانی که در انجام وظایف قانونی و بسترهای خدمتگزاری با کاستی، سستی و ناهنجاری روبهرو میشوند، نباید برای نجات از هجوم انتقادات در لوای امام زمان سکنی گزینند، در نقاب دین به دفاع از خطاهای سیاسی و اقتصادی شان بپردازند و کاستیهای برآمده از ناهمسویی با پیامهای دینی را به آیین مدنی و نظام دینی نسبت دهند و ارزشهای دینی و اعتماد دینداران به آیین مدنی را در مسلخ خطاهای فرهنگی، سیاسی و اقتصادی شان قربانی کنند...»(2)
«...سخنان محمود احمدینژاد درباره امام زمان(عج) و نقل قولهای دیگران در این مورد هم در سالیان سپری شده کم نبوده است. چه آن زمان که یارانهها را پول امام زمان نامید و چه دفعات بیشماری که امام زمان را در حال اداره کشور معرفی کرد. حتی کار تا جایی پیش رفت که احمدینژاد رئیسجمهور سابق ونزوئلا، هوگو چاوز را از یاران صدیق امام عصر(عج) معرفی کرد. اطرافیان رئیس دولتهای نهم و دهم در همین راستا به او کمک کرده و ادعاهای عجیبی درباره او مطرح کردند. غلامحسین الهام که روزگاری همسرش، فاطمه رجبی، احمدینژاد را معجزه هزاره سوم نامیده بود، سال 92 ادعا کرد: انشاءا... با ظهور حضرت امام زمان(عج) احمدینژاد نیز رجعتی دوباره خواهد داشت و در آن زمان به دنبال استقرار اسلام ناب خواهد بود! احمدینژاد شهریور سال 92 بین مردمی که در حوالی منزل مسکونیاش تجمع کرده بودند گفته بود امام زمان تا چهار سال دیگر ظهور میکند. او همچنین در مرداد 92 مدعی شد سال 1386 با رابط امام زمان دیدار داشته است. حجتالاسلام محمدیریشهری در کتاب خاطرات خود مینویسد: روز دهم ذیحجه اطلاع داده شد که آقای احمدینژاد قصد دارد شب به چادر بعثه در منا بیاید و در آنجا سخنرانی نیز داشته باشد... خلاصه صحبت ایشان آن بود که درحال حاضر، امام زمان(عج) جهان را اداره میکند و هدایت شخص ایشان هم با خود امام زمان است. ضمناً با اشاره به سخنرانی چندی پیش خود در دانشگاه کلمبیای آمریکا، آن سخنرانی را نیز با هدایت امام زمان دانست و همچنین بر این نکته تأکید ورزید که قضایای هستهای را هم آن حضرت هدایت میکند. دکتر احمد احمدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، یکی از جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی را اینگونه نقل کرده بود: این آقای احمدینژاد در آخرین جلسههای دوره دوم ریاستجمهوریاش در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، میگفت بروید در این کوچهها بگردید تا امام زمان(عج) را پیدا کنید. این نوع سخنان و ادعاهای محمود احمدینژاد از سوی حامیان اصولگرای او بیپاسخ نماند؛ پاسخی که شاید دیرهنگام بود. آیتا... مصباحیزدی که اوایل دولت نهم امام زمان(عج) را در حال دعا برای احمدینژاد معرفی کرد، اواخر دولت دهم در اعتراض به ادعاهای آخرالزمانی احمدینژاد و نزدیکانش، گفت: کمال استادی این شیاطین در اینجا ظاهر میشود که با القای این فکر که امام زمان(عج) کشور را اداره میکند، سعی در تضعیف جایگاه ولیفقیه دارند و نیاز به وجود ولیفقیه را زیر سؤال میبرند. همچنین حجتالاسلام مهدی طائب روند انحراف احمدینژاد را اینگونه ذکر کرد: مشایی، مرتاضی با ظاهر دینی است؛ اخبار غیبی میگوید و تحقق هم پیدا میکند؛ در این مدتزمانی که مشایی با احمدینژاد بوده است، القائات بسیار وحشتناکی به احمدینژاد داشته است.»(3)
اسدا... بادامچیان باید به تاریخ و جامعه ایرانی پاسخ دهد چرا بعد از این رویدادها و اتفاقات بازهم در سال 96 از حمایت احمدینژاد اظهار شادی میکند اگر با خدم و حشم تریبونی برای گویندهای آماده نمایند، هر سخنی که در تبرئه خود و همکاران و یارانش بگوید و حتی عدهای با سلام و صلوات هم او را بدرقه نمایند آیا پرونده عملکرد وی بسته خواهد شد یا روزی خواهد رسید تا دستی هم که برای عدهای بلند کرده و تکان دادهایم باید پاسخگو باشیم در این روزها سخن از تخلفات بیحد و حصر احمدینژاد و بعضی از نزدیکانش از حضور در شهرداری تهران تا پایان دوران دولت نهم و دهم و حتی بعد از آن هم مطرح است که مختصراً بدان اشاره خواهد شد.
«...دادستان دیوان محاسبات اعلام کرده بود که روی هم رفته هفت پرونده برای آقای احمدینژاد تشکیل شده است؛ پنج پرونده نفتی و دو پرونده غیرنفتی که همه آنها منجر به صدور حکم قطعی شدهاند. این اما تمام ماجرا نیست؛ در شهرداری تهران هم زمزمه رسیدگی به تخلفات دوران محمود احمدینژاد شدت بیشتری گرفته است؛ آن هم بیش از دوازده سال پس از پایان حضور او در ساختمان بهشت. اشاره او به سخنان چند روز قبلتر محمدعلی نجفی، شهردار تهران است که در نشست خبری خود گفته بود: از عملکرد احمدینژاد در فاصله سالهای 82 تا 84 در شهرداری تهران، 32 میلیارد تومان هزینه فاقد مدرک کشف کردیم اما آقای چمران در آن زمان، اجازه طرح موضوع را در شورای سوم نداد. حالا محسن هاشمی هم میگوید: در صورت اجماع شورا، تخلفات احمدینژاد را نبش قبر میکنیم...»(4)
کلام آخر اینکه بادامچیان و افرادی که هنوز هم از حمایت و پشتیبانی از احمدینژاد شادمان هستند و نمیخواهند به بازنده بودن خود اعتراف کنند به متن نامه زیبا و ارزشمند آیتا... حائری شیرازی عضو مجلس خبرگان و امام جمعه سابق شیراز مبنی بر حلالیت طلبیدن از حجتالاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی توجه نمایند که مینویسد: «...از همه کسانی که در وادی رقابت سیاسی به آنها ستم کردهام حلیت میطلبم... بالاخره اگر در این دنیا حلال نکنند عاقبتِ روزِ بازخواستم، سیاهرویی است...»
مدیرمسئول
پی نوشتها:
1-آرمان، 26/7/1396
2- فرارو، 22/2/1387
3- ایسنا، 1/4/1394
4- روزنامه ایران، 27/7/1396