سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هفته نامه آیینه یزد

تیتر یک شماره 560

آیا به تصویر کشیدن گریه چند دختر نشان از اقتدار صداوسیما است؟


آیینه یزد - آیا به تصویر کشیدن گریه چند دختر نشان از اقتدار صداوسیما است؟ تاجزاده منصوری زائری فاضل میبدی


محمدعلی وزیری:
صداوسیما با پخش اعترافات تلویزیونی چند دختر گریان در به رخ کشیدن اقتدار و صلابت خود سنگ تمام گذاشت شاید هم می‌خواست به آن دسته از هواداران باقی‌مانده خود بگوید اگر در اعتراض‌های خیابانی ما را همراهی نکنید، این طائفه رقاص بر شما سیطره می‌یابند، دشمن رقاص‌ها را به میدان آورده ولی ما با یک اقدام ضربتی شاخ‌های! دنیای مجازی! را در چشم به هم زدنی درهم شکستیم چنانکه در اندک زمانی آنها را دستگیرکرده، توبه داده آماده پذیرش مجازات نموده‌ایم ببینیید آن رقاص و آن شاخ را که به یک نهیب چنین خوار و ذلیل شده است اما نکته اول آنکه اگر فکر می‌کنند پرداختن به این معلول‌ها و رها کردن علت‌ها و این ندامت و گریه و ندبه کردن‌ها باعث ریشه کنی فساد اخلاقی می‌شود پس ادامه دهید. علی برکت الله! تجربه‌ نویسنده این سطور می‌گوید: این‌گونه بگیر و ببندها آب در هاون ‌کوبیدن است. 
اما چند سوال: اینها بچه‌های کدام کشورند؟ در چه نظامی رشد کرده‌اند؟ چرا هیچگاه تصویر بعضی از آقازادگان پورشه سوار میلیاردی برندپوش شرکت‌کننده در پارتی‌ها در ویلاهاشان را کسی توبه‌کنان نمی‌بیند؟ آنها پشت کدام حصار آهنین در مصونیت هستند فقط زلفکان دخترکان را دیدید؟ و سوال دیگر پرسیده نشد. چرا کسی برای تربیت آنها گام برنداشته و بودجه پرورش و آموزش‌شان در کدام یک از موسسات هزینه شده است؟ این دخترکان می‌خواستند دیده شوند فقط همین! آیا صداوسیما در بهتر دیده شدن‌شان کمکشان نکرده‌ است؟ آیا حس همدردی خیلی‌ها را برنیانگیختید؟
و اما نکته دوم و سوال‌های بی‌جواب
مردم می‌گویند: چرا دزدهای گردن کلفت را رها کرده‌اند؟ چه کسانی زمینه‌ساز فساد شده‌اند؟ آیا اعلام نام و سمت و وابستگی فردی و ارگانی مفسدان اقتصادی از هر مقامی که می‌خواهد باشد از آبروی نظام بالاتر و پر ارزش‌تر است؟ چرا در برابر ده‌ها پرونده کلان دزدی اسمی نشنیده و اعتراف تلویزیونی و گریه و ندبه‌ای ندیده‌ایم. چرا اقتدار نظام با تشکیل دادگاه علنی برای مفسدان اقتصادی نشان داده نمی‌شود؟ شکستن شاخ چند دخترک اینستوگرامی مهم نیست. شکستن شاخ‌های مفسدان اقتصادی و علت‌العلل فساد اخلاقی همان خوش رقصان گردن کلفت و قلدر، نشان از اقتدار دولتمردان می‌باشد و موجب محبوبیت و مشروعیت و همراهی خیل کثیری از ملت و البته همه آنچه گفتم تایید کار آن دختر مظلوم چه در زمینه تربیت چه در زمینه مطرح شدن و امثال آن نیست.

اعترافات تلویزیونی با محکومیت قاطع افکار عمومی مواجه شد
مصطفی تاجزاده فعال سیاسی اصلاح طلب نسبت به پخش اعترافات تلویزیونی مائده هژبری واکنش نشان داد و با انتشار توییتی ضمن اعلام آنکه اقداماتی از این دست موجب وهن نظام می‌شود، افزود: اعترافات تلویزیونی چند دختر نوجوان همچنان که انتظار می‌رفت با محکومیت قاطع افکار عمومی مواجه شد.

اعتراف گیری با تکیه بر کدامیک از مبانی دینی در صدا و سیما پخش می‌شود؟
آذر منصوری، قائم‌مقام حزب اتحاد ملت در واکنش به پخش اعترافات یک نوجوان 17 ساله گفت: «مدیران و سیاستگذاران رسانه ملی اگر قائل به پاسخگویی هستند به این سوال پاسخ دهند برنامه‌هایی مانند اعتراف‌گیری از دختری که اتهامش نمایش رقص خود در اینستاگرام است، با تکیه بر کدامیک از مبانی اخلاقی و انسانی و دینی ما تولید و از فراگیرترین رسانه رسمی کشور پخش می‌شود؟فاین تذهبون؟»

آنچه دین و ایمان را متلاشی و نظام را نابود می‌کند لغزش قلم قاضی کهنسال است
حجت‌الاسلام محمدرضا زائری روحانی و کارشناس فرهنگی اجتماعی نیز نقد خود را به این مستند در صفحه اینستاگرام خود اینگونه نوشته است: قرن‌ها ادبیات اباحی و جنسی آیا چیزی از اقتدار و صلابت فکر دینی کاست؟ غالب شعرا هزلیات دارند و غالب تصویرگران نقش‌هایی که قابل نشر نیست! قرن‌ها مردم رقصیدند و برهنه شدند و رفتند و آمدند، اما دین آسیبی ندید! چرا بزرگان مدعی، این نکته ساده و کوچک را نمی‌فهمند؟ آنچه دین و ایمان را متلاشی و نظام را نابود می‌کند لرزش کمر دختری نوجوان نیست، لغزش قلم قاضی کهنسال است!

باید با مسئولان صداوسیما برخورد حقوقی شود
به گزارش اعتمادآنلاین، محمدتقی فاصل میبدی یکی از چهره‌های اصلاح‌طلبی است که معتقد است نفس این کار که کسی یک عملی را انجام دهد و در صفحه خود بگذارد، منکر خیلی بزرگی نیست و نمی‌توان این شخص را در جامعه رسوا کرد. او به بررسی رفتار صداوسیما و مطابقت آن با اسلام پرداخت و گفت: اسلام درباره عمل انجام شده حساسیت بالایی ندارد اما خیلی زشت است که این شخص را در تلویزیون بیاوریم تا به کار خود اعتراف کند. اسلام سعی دارد که مسائل برملا نشود به خصوص اگر مربوط به زنان باشد. یکی از آیات عجیب قرآن این است: کسانی که دوست دارند زشتی‌های دیگران را اشاعه بدهند، هم عذاب دنیا دارند و هم عذاب آخرت؛ کمتر جرمی است که درباره آن قرآن عذاب دنیوی و اخروی با هم ذکر شوند. در این آیه حرف از کسانی است که تنها میل دارند اشاعه فحشا کنند حالا اگر کسانی این جرم را واقعاً مرتکب شوند قطعاً بدتر است. در زمان پیامبر اسلام (ص) و ائمه، کسانی که مرتکب عمل زشتی می‌شدند، به آنها توصیه می‌شد که منکر را کتمان کنند نه اینکه آنها را بیاورند در ملا عام تا اعتراف کنند. این استاد حوزه و دانشگاه در پایان با تاکید بر اینکه کار صداوسیما مصداق اشاعه فحشا بوده، افزود: این کار صداوسیما خلاف سیره پیامبر است و متاسفانه اثرات سوء بسیاری هم دارد. باید با مسئولان صدا و سیما و برنامه اعترافات این زن، برخورد حقوقی صورت بگیرد؛ در قانون داریم که اگر کسی اشاعه فحشا کرد و آبروی فردی را برد، باید با او برخورد حقوقی شود و در اسلام هم داریم که این عمل، گناه است. خیلی از کارهایی که در صدا وسیما انجام می‌شود خلاف سنت اسلام و پیغمبر است.