سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هفته نامه آیینه یزد

روی خط آیینه شماره 221

قابل توجه مسئولین محترم پذیرایی از مهمانان نوروزی در استان یزد

به نظر می‌رسد اینگونه پذیرایی از مهمانان نوروزی در شان استان دارالعباده و دارالعلم یزد نبود ضمن تقدیر و تشکر از همه دست اندرکاران که در رابطه با مهمانان نوروزی فعالیت‌های شبانه‌روزی و چشمگیری داشته‌اند و به امید آنکه خداوند متعال در قبال این خدمات ارزشمند به همه آنها خیر دنیا و آخرت عطا فرماید. از آنجائیکه حدیث « المومن مرات المومن » مومن آیینه مومن است که بایست محاسن و معایب ذکر شود تا نسبت به رفع معایب اقدام شود تذکری چند داده می‌شود. در طول مدت تعطیلی عید نوروز چند مورد برخوردهائی مشاهده شد که به نظر می‌رسد اگر مسئولین محترم مورد بررسی قرار داده و نسبت به اصلاح آنها اقدام نمایند برای مردم محترم ایران و یزد دلگرم کننده‌تر خواهد بود.
اولین مورد در روز اولین جمعه سال 1390بود که خداوند توفیق رفتن به نماز جمعه را عطا فرمود در مسیر رفتن به نماز جمعه در اطراف میدان امیرچخماق میهمانان نوروزی زیادی حضور داشتند که باعث خوشحالی بود از حضور آنها در یزد منتهی در اطراف میدان تعدادی خودرو مهمانان نیز پارک شده بود که توسط یکی از برادران راهنمائی و رانندگی جریمه می‌شد که به نظر می‌رسید کار مناسبی نیست و چون بنده شک داشتم آیا قبض جریمه صادر شده یا احتمالاً برگه‌های خیر مقدم به یزد باشد در موقع برگشت از نمازجمعه مخصوصاً توقف نموده و خودروهای مورد نظر را بررسی نمودم که متاسفانه مشاهده کردم برگ جریمه صادر شده است در صورتیکه در آن محدوده هیچ گونه پارکینگی که خالی و پذیرا باشد نبود ضمن آنکه طبق توافق مسئولین محترم یزد مدت زمانی قبل از نماز و پس از نماز، توقف در محل‌های ممنوع، مجاز و حتی مسئولین قبض پارک نیز اجازه اخذ وجه ندارند تا مردم بهتر بتوانند خودروهای خود را پارک نموده و به نماز برسند. امید است در این مورد برای سالهای آینده تجدیدنظر گردد تا باعث بدبینی هموطنانی که به استان یزد مسافرت می‌نمایند نشود.
دومین مورد در موقع تشییع جنازه یکی از روحانیون مورد احترام جامعه بود که چندین ساعت قبل از رسیدن جنازه به گلزار شهدا مسیرهای منتهی به گلزار شهدا مسدود شده بود و توسط سربازانی اجازه تردد خودرو در اطراف گلزار شهدا داده نمی‌شد که تعدادی از میهمانان نوروزی و افراد محلی که قصد ورود به آن محل داشتند با مشکلاتی روبرو بودند و با وجود تذکر اینجانب به یکی از مسئولین انتظامی در گشت فایده‌ای نداشت در صورتیکه طبق فرهنگ والای اسلامی‌، مردم محترم موقع مشاهده جنازه خودروها را متوقف، مغازه‌ها را تعطیل و نسبت به جنازه احترام قائل می‌شوند و حتی مستحب می‌دانند قدم هایی را در تشییع جنازه شرکت کنند لذا به نظر می‌رسد هیچ نیازی به این راه بستن‌ها نباشد که باعث ناراحتی مردم بشود و حتی مشکلاتی برای افراد مسن پیش آید که نتوانند به گلزار شهدا برسند و این یک نوع تشریفات زائد می‌باشد.
سومین موردیکه باز برای میهمانان نوروزی مشکل‌ساز شده بود مدخل ورودی پل زیرگذر از بلوار مدرس (بلوار شهدای کارگر) به بلوار دانشجو بود که هیچ گونه علامت و تابلوئی نداشت و تعدادی از خودروهای مسافرین محترم در محل ورودی متوقف شده بود و نمی‌دانستند که این مسیر به کجا منتهی می‌شود در این مورد مسئولین مربوطه بایست در سطح شهر کلاً تابلوهای مسیریابی را تعیین نمایند تا افردایکه با مسیرها آشنایی ندارند با مشکلاتی روبه رو نشوند و خدای ناخواسته باعث تصادفات نشود.
امید است مسئولین محترم هر طور صلاح می‌دانند موارد فوق را بررسی و نسبت به رفع آنها اقدام نمایند. البته اگر مطلب قانع کننده‌ای نیز باشد و بیان نمایند باعث تقدیر و تشکر خواهد بود.

علی زابلی