سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هفته نامه آیینه یزد

روی خط آیینه شماره 258

چراغ به خانه روا

در این سطور با خوانندگان محترم به بازبینی سه برنامه ورزشی که از سیمای جمهوری اسلامی پخش شد می‌نشینیم بعد قضاوت کنید.
اول پنج شنبه 6/11/90برنامه نود شبکه سوم ساعت 23
این برنامه که مسابقات لیگ برتر را پوشش می‌دهد نگاه تحلیلی و انتقادی به فوتبال دارد به‌ جز تهران کلیه ورزشگاههای کشور را محروم از زمین چمن مناسب دانست چنانچه همه مربیان دلیل شکست تیم‌های خود را زمین نامناسب دانستند و جالب آنکه از آبادان «مهد فوتبال» گزارشگر تصاویر تاثر برانگیز از پروژه‌های نیمه تمام که50 سال است در حال ساختن آن هستند و زمین‌هایی که تغییر کاربری داده شده‌اند همچنین ورزشگاه «نقش جهان‌» اصفهان که عمر ساخت و ساز آن به دو دهه رسیده و هنوز افتتاح نشده است.
همینطور از شیراز و تبریز و. . . خبرداد. این درحالی است که در زمان ریاست اسبق سازمان تربیت بدنی میلیاردها بودجه ریالی و ارزی در راه ساخت و ساز اماکن ورزشی هزینه شده است و به علاوه هر ساله میلیاردها تومان صرف لیگ حرفه‌ای فوتبال می‌شود که با این زیر ساخت یعنی هدر رفتن بیت‌المال. 

دوم جمعه 7/11/90 برنامه ورزش و مردم شبکه یک سیما ساعت 11 صبح
در این برنامه مجری با دعوت از سرمربی خارجی تیم ملی فوتبال ایران به بررسی فوتبال پرداخت که دو جمله شنیدنی ودرس آموز بیان شد او گفت: «با روی مبل نشستن و حرف زدن به جام جهانی نمی‌روید» همچنین با شرمندگی گفت: «شما که زمین مناسب ندارید چه فایده دارد بازیکن و مربی خارجی می‌آورید، در این زمین‌ها تکنیک بازیکنان و تاکتیک و بیان بی‌اثر است».

سوم جمعه 7/11/90 یک ساعت بعد خبر ورزشی سیما
این شبکه خبر از بازسازی ورزشگاه الدوره عراق طی دو سال خبر داد که طراحی و بازسازی آن را یک شرکت ایرانی به عهده دارد بد نیست بدانید مراسم با قطع نوار توسط وزیر ورزش شروع شد.
این سه تکه پازل را کنار هم بگذارید آیا ضرب‌المثل «چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است» را به ذهن متبادر نمی‌کند؟
بخصوص عراقی که در این مقطع حساس میزان صادرات نفتش از ایران پیشی گرفته و چندمیلیارد دلار به عنوان خسارت جنگی به کویت که علناً قد علم کرده و به صف دشمنان غربی ما پیوسته پرداخت کرده است.

محمد علی وزیری