سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هفته نامه آیینه یزد

آمیرزا قلمدون شماره 88

به شرط این که قبل از 1379 باز نشسته نشده باشند!!!

آن روز خانواده 2 نفره بابا صفر پیرمرد 67 ساله هوس کله جوش نمودند کبری خانم همسر بابا صفر که تبحّر خاصی در تهیه آن غذای مطلوب داشت با سیر و پیاز و مغز گردو و کشک و نعنا داغ کله جوش خوشمزه‌ای تهیه نمود که پر خوری باباصفر همان بود و دل درد شدید او همان !!
عصرآن روز باباصفر را به مطب دکتری متخصص بردند که بر درو دیوارآن تبلیغات مطلوب از قبیل بردهای تخصّصی، خاموش نمودن هر گونه تلفن جهت دقت در معاینات، دادن حق ویزیت، نوبت حداقل 6 ماهه وغیره جود داشت.نظر به شدت درد باباصفر حاضرین در اتاق انتظار اجازه دادند فوراً برای معاینه و معالجه به اتاق دکتر برود جناب دکتر پس از معاینات لازم شروع به نوشتن نسخه نمود. اولین رقم دارونوشته شده بود موبایل آقای دکتر بدون صدا حضور شخصی راجهت صحبت اعلام نمود که آقای دکتر بلافاصله گوشی را برداشته و باب مذاکره باز گردید آن قدر مذاکرات جذاب و جالب می‌نمود که قلم آقای دکتر به روی دفترچه به نگارش پرداخت.
لحظه‌ای که مجدداًً موبایل اعلام حضور شخص دیگری را نمود که باز همان وضعیت اولیه منتها جذاب تر و شیرین تر و بانگارش بیشتر انجام پذیرفت پس از پایان مذاکرات جناب دکتر از شادی و شعف در پوست خود نمی‌گنجید بلافاصله دفترچه را مهر نموده و به خانواده باباصفر تحویل داد و آنها به گمان اینکه نگارش‌ها اقلام دارو بوده است، شادمان ازمطب دکتر بیرون آمدند .
پس از مراجعه به داروخانه این مطالب روی برگ دفترچه به چشم می‌خورد :
قرص آسپرین 20 عدد بعداز هر غذا.
زمین قلهک 500 متر دو نبش از قرار متری 000/000/50 ریال.
دو کمپرسی ماسه برای ساختمانهای ولنجک.
یک کامیون 18 چرخ آجر روکار آفتابی.
دکتر دارو ساز در حالی که به شدت می‌خندید گفت ببخشید به جز قلم اوّل بقیه را ما نداریم. لطفاً به بنگاههای معاملاتی ملکی و کوره پزخانه‌ها مراجعه نمایید !!!
و آنگاه عین اقلام مندرج را با صدای بلند برای مشتریان خواند. صدای قاه قاه خنده فضای داروخانه را پر کرد آنگاه به طوریکه همه متوجه نشوند به دستیارش گفت این سومین نسخه این چنینی جناب دکتر.... می‌باشد؟؟
آقا فضل الله که مرد شوخ طبعی بود و متوجه شده بود گفت: خدا را شکر که زمین هم ،جز اقلام دارویی و بیمه، درآمده است. آیا به ما هم زمینی می‌رسد؟!
کارمند باز نشسته‌ای که در داروخانه نشسته بود گفت: قرار است به بازنشستگان زمینی به مساحت 2×1 متر مربع بدون پرداخت فرانشیز داده شود !!
البته به شرط این که قبل از 1379 باز نشسته نشده باشند!!!