سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هفته نامه آیینه یزد

روی خط آیینه شماره 260

درخواست قانونی مجتمع آموزشی غیردولتی حضرت مجتبی(ع)
و عدم پاسخگویی مسئولان پس از 35 روز تاکنون

مجتمع آموزشی حضرت مجتبی(ع) با توجه به ردیف 112 قانون بودجه سال 1390 کل کشور که کلیه مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش از پرداخت هزینه‌های مربوط به حق انشعاب برق، آب و فاضلاب معافند و همچنین ماده 19 قانون مصوب مجلس شورای اسلامی مورخ مردادماه 1387 مبنی بر اینکه «مدارس غیر دولتی در برخورداری از تخفیفات، ترجیحات و کلیه معافیت‌های مالیاتی و عوارض در حکم مدارس دولتی هستند» نامه‌ای به مهندس ثمره هاشمی مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نوشته و درخواست اجرای کامل ردیف 112 قانون بودجه سال 1390 را داشته است. ضمنا رونوشت نامه از طریق نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی هم به دفتر وزیر نیرو ارسال شده است. اما پس از گذشت 35 روز تاکنون پاسخی دریافت نشده و مجددا مجتمع آموزشی حضرت مجتبی(ع) نامه‌ای پیرو نامه قبلی با همان عنوان ارسال کرده همچنین رونوشت هر دو نامه در اختیار مدیر کل محترم دفتر بررسی‌های اقتصادی و خدمات مشترکین وزارت نیرو، مدیرعامل محترم شرکت آبفای استان یزد، مدیر کل محترم آموزش و پرورش استان یزد و معاونت محترم خدمات مشترکین و درآمد شرکت آبفای استان یزد قرار گرفته است. 
متن کامل نامه‌ها را پیش رو دارید:

شماره: 1551 تاریخ  25/10/1390
جناب آقای مهندس ثمره هاشمی مدیرعامل محترم شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور
با احترام به استحضار می‌رساند در مجتمع آموزشی غیردولتی حضرت مجتبی(ع) که با سرمایه گذاری 4600 سهامدار فرهنگی تشکیل گردیده 1500 دانش‌آموز دختر و پسر تحصیل می‌نمایند و 230 نفر معلم و کارمند پاره وقت و تمام وقت اعم از شاغل و بازنشسته و قراردادی یا تامین اجتماعی به انجام وظیفه اشتغال دارند که با احتساب سرانه دانش‌آموزی و پرداخت حقوق کارکنان در سال حدود دوازده میلیارد ریال از بار بودجه آموزش و پرورش و در نهایت کشور کاسته می‌شود. چنانچه مستحضرید بر اساس ماده 19 قانون مصوب مجلس شورای اسلامی مورخ مردادماه 1387 «مدارس غیر دولتی در برخورداری از تخفیفات، ترجیحات و کلیه معافیت‌های مالیاتی و عوارض در حکم مدارس دولتی هستند» ضمناً در ردیف 112 قانون بودجه سال 1390 کل کشور کلیه مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش از پرداخت هزینه‌های مربوط به حق انشعاب برق، آب و فاضلاب معافند در حالی که با امضای مقام محترم مدیریت کل دفتر بررسی‌های اقتصادی و خدمات مشترکین آن وزارتخانه هنگام ابلاغ دستورالعمل بودجه 90 جمله «این معافیت شامل مدارس دولتی است» ذیل بند 112 قانون بودجه 1390 اضافه شده است. بنابراین استدعا دارد دستور فرمائید به مدیر عامل محترم شرکت آبفا و شرکت توزیع برق یزد ابلاغ نمایند قبل از پایان سال جاری بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی نسبت به نصب دو انشعاب آب و برق و پنج انشعاب فاضلاب در مجتمع آموزشی غیردولتی حضرت مجتبی (ع) با استفاده از معافیت قانونی اقدام مقتضی به عمل آورند. رونوشت این نامه جهت استحضار جناب آقای مهندس علی اکبر اولیاء نماینده محترم مردم بزرگوار و متعهد شهرستان‌های یزد و صدوق‌، سرکار خانم فرشته حشمتیان معاونت محترم وزارت آموزش و پرورش و ریاست مدارس غیر دولتی کشور ارسال می‌گردد.
مدیر عامل مجتمع آموزشی حضرت مجتبی(ع)

شماره: 1564 تاریخ 01/12/1390
جناب آقای مهندس ثمره هاشمی مدیرعامل محترم شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور
با احترام پیرو نامه شماره 1551 – 25/10/90 به استحضار می‌رساند نامه مذکور در تاریخ 26/10/90 با پست سفارشی برای جنابعالی ارسال شده اما بعد از گذشت 35 روز پاسخی دریافت نگردیده است. موضوع نامه درخواست صدور دستور برای نصب انشعاب آب و فاضلاب و برق مجتمع آموزشی غیردولتی حضرت مجتبی(ع) واقع در یزد- خیابان عدالت می‌باشد که طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی و بند 112 قانون بودجه 1390 همانند مدارس دولتی باید از معافیت پرداخت حق انشعاب استفاده نماید.
استدعا دارد دستور فرمائید در ارسال پاسخ تسریع گردد. نامه فوق‌الذکر از طرف جناب آقای مهندس علی‌اکبر اولیاء نماینده محترم مردم مومن یزد به دفتر مقام عالی وزارت نیروی جمهوری اسلامی فرستاده شده است.
مدیر عامل مجتمع آموزشی حضرت مجتبی(ع)