سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هفته نامه آیینه یزد

روی خط آیینه شماره 329

صبر جمیل نانوایان

آیینه یزد - صبر جمیل نانوایانآفتاب سوزان و هوای تفتیده و دهان روزه خیلی‌ها را به خنکای خانه و کولر می‌کشاند. عده‌ای در بخش خصوصی جلای وطن کرده و به ییلاقات داخل و خارج استان پناه می‌برند. در بخش دولتی علیرغم متناسب بودن دما از ساعات کاری شان کاسته اند. اما اجبار شغلی و اقتضای کار به گروهی صبری جمیل داده است. خبازان از این دسته‌اند در گرم ترین نقطه ایران گرم ترین جا کنار تنور نانوایی است.
سیمای مومنانه شاطر و همکاران چنان برافروخته و لبهایشان چنان خشکیده بود که گویی زانوانشان تحمل این سختی طاقت فرسا را نداشت.
او نه جای پناه بردن از لهیب تنور و گرمای تیرماه کویر داشت ونه جولان کار و عشق به همنوع ترک خدمت را مجوز می‌داد لذا پیشنهاد می‌کنم: روزه داران گرسنه‌ای که با نان داغ او روزه می‌گشایند جا دارد دست دعا برای سلامتشان بردارند و بر روح پدر و مادری که آنها را بدین کار گمارده‌اند درود و سلامت دنیا و عاقبت به خیری آخرت بخواهند. یادمان باشد کلام سپاس آمیز و لبخند تشکر ما خرجی ندارد ولی نسیم خنکای آن روح و جسم و خسته و تشنه آنها را آرامش می‌بخشد.
حضور مسئولان بخصوص فرمانداری و مسئولان ذی ربط آرد و نان همراه با تشکر از آن دسته از نانوایان که نان با کیفیت ارائه می‌دهند و به طور قطع خالی از ثواب و صواب نیست.

محمد علی وزیری