سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هفته نامه آیینه یزد

تیتر یک شماره 506

برای آزادی در اندیشه، قانون در عمل
به روحانی رای می‌دهیم


هیچگاه نباید فریب شعارهای واهی و بی‌اساس را برای رفع مشکلات خورد

آیینه یزد - برای آزادی در اندیشه، قانون در عمل و استیفای حقوق شهروندی به روحانی رای می‌دهیم

سید محمد خاتمی رییس جمهور اصلاحات در پیامی ویدئویی مردم را به شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و حمایت از حسن روحانی دعوت نمود.
به گزارش آفتاب به نقل از ایران آنلاین، متن پیام خاتمی چنین است:
به نام پروردگار مهربان که انسان را خردمند و آزاد آفرید و او را بر سرنوشت خود حاکم کرد.
باز هم انتخابات و انتخابی دیگر و انتخاب‌هایی دیگر.
انتخاب رئیس جمهوری که مظهر اراده ملی است و انتخاب اعضای شورای شهر و روستا در سراسر کشور که بستر اداره امور منطقه، توسط خود مردم است و هر دو انتخابات، انتخابات مهم و سرنوشت ساز است. حضور همگان و حضور پرشور همگان در عرصه انتخابات، سبب افزایش اقتدار ملی، دفع توطئه‌ها و رفع مشکلات خواهد شد و اگر همگان شرکت کنند، آنچه را اکثریت نمی‌خواهند تحقق نخواهد یافت و آنچه را می‌خواهند، به سوی آن و به سوی تحقق آن حرکت خواهیم کرد؛ پس فرصت را غنیمت بشماریم. همه با هم از کشاورز و کارگر و کارفرما و اصحاب حرفه‌ها، از روشنفکران و هنرمندان و اصحاب فکر و فرهنگ، از همه زنان و مردان در انتخابات شرکت بکنیم و سرنوشت خود را رقم بزنیم. در اینجا من به‌عنوان کسی که افتخار خدمتگزاری این ملّت را برای سال‌ها داشته است، کسی که به زیروبم امور آشناست، توطئه‌های ریز و درشت علیه کشور و انقلاب و مردم را می‌شناسد، به امکانات آگاهی دارد و محدودیت‌ها را می‌داند، می‌خواهم در حضور مردم یک شهادت بدهم و خداوند منّان را بر درستی این شهادت شاهد بگیرم: دولت آقای روحانی دولت موفقی بوده است، با همه محدودیت‌ها و مشکلاتی که داشته است، با امکانات اندکی که داشته و توقعات فراوانی که بوده است، توانسته است خدمات بزرگی را به انقلاب و مردم و کشور انجام دهد.
علاوه بر برجام که برگ درخشانی در کارنامه دولت اوست، برجامی که ضمن حفظ اصول و منافع ملّی و عزت ملّی توانست فضای مناسب‌تری را برای زندگی مردم و بهبود امور ایجاد کند و وضعیت و حیثیت بین‌المللی ما را ارتقاء بدهد و زمینه را برای رشد پرشتاب کشور فراهم آورد، علاوه بر این در عرصه‌های علمی، اقتصادی، اجتماعی و بین المللی موفقیت‌های زیادی داشته است و باید بدانیم که کجا بوده‌ایم و به کجا رسیده‌ایم. من به مشکلات و مسائل مردم آشنا هستم، ولی باید بدانیم که در این زمینه گام‌های بزرگی برداشته شده است، از جمله در عرصه اقتصادی اگر دو عامل مهم مشکل‌زا برای جامعه ما و مانع پیشرفت و ارتقای جامعه و برخورداری مردم از مزایای زندگی، تورم و رکود است، این دولت توانسته است تورم مهارگسیخته را مهار کند و نیز گام‌هایی در جهت رفع رکود بردارد. مسائل زیادی حل شده، ولی مسائل بزرگتری مانده است که باید همه با هم کمک کنیم و آنها را حل بکنیم. با روحانی راهی را آغاز کرده‌ایم و به نیمه راه رسیده‌ایم، مسائلی را حل کرده‌ایم و مسائل بزرگتری را باید حل کنیم و با او این راه دشوار را ادامه بدهیم. مشکلات با برنامه و با تدبیر و با بهره‌گیری از امکانات موجود و ایجاد امکانات بیشتر حل خواهد شد. هیچگاه نباید فریب شعارهای واهی و بی‌اساس را برای رفع مشکلات خورد. بعضی از این شعارها اولاً عملی نیست، ثانیاً اگر هم عملی باشد، جامعه را دچار بحران‌های شدیدی خواهد کرد که در درجه اوّل دود آن به چشم محرومان خواهد رفت. ما باید با تدبیر مسائل را حل بکنیم و تجربه دکتر روحانی و همکاران گرامی او ما را به اینجا می‌رساند که به او رأی بدهیم تا بتوانیم با کمک هم این مسائل را حل بکنیم. من مطمئن هستم که با فضای مناسبی که فراهم آمده است و ان‌شاء‌ا... با حضور چشمگیر شما مناسب‌تر هم خواهد شد، دولت روحانی و کابینه آینده او منسجم‌تر، کارآمدتر و همسوتر با رئیس‌جمهوری و شعارهای او و خواست‌های ملت تحقق خواهد یافت و ان‌شاء‌ا... با سرفرازی بیشتر به سوی آینده خواهیم رفت. به عرصه می‌آییم، همه می‌آییم؛ از کشاورز و کارگر و همه زنان و مردان و روشنفکران و هنرمندان و معلمان و تمام کسانی که در این مملکت حق رأی دارند، می‌آییم و برای اقتدار ملّی و عزّت بین‌المللی و بهبود وضعیت معیشت زندگی و حل مشکلات به روحانی رأی می‌دهیم. می‌آییم و به روحانی رأی می‌دهیم، برای آزادی در اندیشه، منطق در گفت‌وگو، قانون در عمل و استیفای حقوق شهروندی و پیاده‌شدن عدالت اجتماعی و اقتصادی در جامعه‌مان. و این‌بار این شمایید که باید تکرار کنید، تکرار رأی به روحانی عزیز، برای تقویت امید به آینده بهتر. پیروز و موفق باشید.

جهانگیری به نفع روحانی انصراف داد
اسحاق جهانگیری با صدور بیانیه‌ای از کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری انصراف داد. به گزارش ایسنا متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:
 بسم الله الرحمن الرحیم. ملت شریف و بزرگوار ایران. میهن عزیز ما در آستانه ورود به دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستاست. توجه به مسائل ملی و فرصت‌ها و چالش‌های جهانی، درک اهمیت و حساسیت ویژه این انتخابات و ضرورت حضور و مشارکت فعال در آن را اجتناب ناپذیر می‌سازد. ‌انتخابات پیش‌رو را باید فرازی دیگر برای پیشبرد مردم سالاری و توسعه همه جانبه و پایدار کشور بدانیم. در امتداد راهی که تا به امروز برای اصلاح رویکردها و سیاست‌های نادرست و بازگشت نظام اجرایی به عقلانیت و اعتدال پیموده‌ایم، ضروری است گامی بلندتر برای حل تنگناهای جامعه و مشکلات مردم برداریم. این ضرورت مرا واداشت که با صلاحدید بزرگان اصلاحات و رایزنی با جناب آقای دکتر روحانی در آخرین لحظه‌های ثبت نام، نامزد ریاست جمهوری شوم و همانگونه که در آن زمان اعلام کردم برای تبیین وضعیت کشور در آغاز راه و مسیری که طی کردیم و راهی که پیمودیم و ارایه چشم‌انداز پیش‌رو، وارد عرصه رقابت‌ها شدم. اکنون که دوره تبلیغات رو به پایان است و بحمدالله جناب آقای دکتر روحانی با عبور از میان همه بداخلاقی‌ها و بی‌انصافی‌ها توانسته است در معرض اقبال چشمگیر ملت قرار گیرد. من بار این مسئولیت را از خود برداشته می‌دانم و با اعلام کناره‌گیری از کاندیداتوری، تمام توان خود را در خدمت حمایت از دکتر روحانی و پیشبرد برنامه‌های آینده ایشان قرار می‌دهم.با سپاس از حسن ظن و بذل عنایت همه بزرگان، دلسوزان و شخصیت‌های کشور، همه اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان و اصول‌گرایان که حضور این بنده کوچک خداوند را در انتخابات متضمن نفعی برای ملت و نظام می‌دانستند و با تقدیر از حمایت و لطف همه جوانان و زنان و مردان عزیز ایرانی که در دور و نزدیک کشور حماسه و شور مشارکت در انتخابات آفریدند، ‌می‌گویم خود را موظف و مکلف به خدمت در راه اصلاحات و اعتدال و پیشبرد سیاست تدبیر غلبه کشور بر همه مشکلات پیچیده و مزمن می‌دانم. اعتقاد راسخ دارم که مجموعه ظرفیت‌های فراوان این کشور، آرمان ما برای دستیابی به توسعه همه‌جانبه کشور را دست یافتنی تر از همیشه کرده است و هر جا نیاز به تجربه، ‌توان و حیثیت من باشد، بی‌دریغ در خدمت اسلام، ایران، ملت و نظام بوده و خواهم بود. من دراین مقطع، حمایت از دکتر روحانی و رای قاطع به ایشان را حمایت از ملت توانمند ایران می‌دانم که حق دارد امید به فردایی بهتر داشته باشد. من حمایت از دولت را که توانسته است با سنجیدگی و ایستادگی، ‌زمینه‌ها را برای جبران سوء تدبیرهای گذشته فراهم کند، ‌حمایت از نظام جمهوری اسلامی می‌دانم. من یقین دارم که دولت آینده که انشاءالله با رأی بالای مردم آگاه ما به دکتر روحانی انتخاب شود، قادر خواهد بود با پشتیبانی رهبری معظم انقلاب و استفاده از همه ظرفیت‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور راهی روشن‌تر برای ‌گفت‌و گو، تفاهم و مشارکت ملی و برآوردن همه خواسته‌های ملت بگشاید. مردم سالاری، ‌آزادی، ‌دغدغه معیشت مردم و پیشرفت کشور، آموختن از تجارب گذشته و باور به "همه برای ایران " راه غلبه بر همه مشکلات است. از شما می‌خواهم که با مشارکت و حضور مؤثر خود در انتخابات به کمک رییس جمهور و دولتی بیائید که می‌خواهد کارهای بزرگی را با قوت و قدرت بیشتر به پیش برد. از خداوند بزرگ در این راه برای همه ملت ایران توفیق روز افزون مسئلت دارم.