سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هفته نامه آیینه یزد

گردهمایی معلمان در روز جهانی معلم در یزد

گردهمایی معلمان در روز جهانی معلم در یزد

محمد علی وزیری:
سیزدهم مهر روز جهانی معلم، ایران شاهد گردهمایی اعتراض‌آمیز فرهنگیان و اداره کل آموزش‌وپرورش استان یزد میعادگاه جمعی از معلمان بود. عده‌ای از معلمان شاغل و بازنشسته که خواهان رفع تبعیض و عنایت به آموزش‌وپرورش و فرهنگ و بازگرداندن جایگاه ارزشی علم و معلم هستند گرد هم آمدند و بر طبل اعتراض کوبیدند. آنچه در این اعتراض بیشتر جلب توجه می‌کرد کیفیت و تعمیق خواسته‌ها و فراتر از معیشت و معاش بود. در این تظاهرات جلوه‌های ویژه‌ای چشمگیر بود که برای تنویر افکار عمومی و ثبت در تاریخ فهرست‌وار درج می‌گردد.
*حضور آرام و وزین تظاهرکنندگان و برنامه‌ریزی خوب آنها.
*حضور چشمگیر بازنشستگان در کنار شاغلان، سخنهای خاص خود را داشت.
*مدیرکل و معاونان به همراه تعدادی از مدیران و روسای اسبق ادارات، تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر یزد از اولین ساعات در کنار معلمان حضور داشتند.
*مدیرکل طی سخنانی خیرمقدم گفت و سلام و احترام و معاضدت وزیر آموزش‌وپرورش را ابلاغ کرد و آرزو کرد تلاش‌های آقای بطحایی برای دگرگونی در آموزش‌وپرورش و توجه جدی به شان و معیشت معلم به ثمر نشیند وی گوشه‌ای از اقدامات دولت تدبیر و امید برای جبران عقب‌ماندگی حقوق از میزان تورم را بیان و آمادگی خود را برای انعکاس خواسته معلمان اعلام نمود.
*چند تن از اعضای کانون صنفی و نمایندگان پیشکسوتان از سخنرانان جلسه بودند و همگی خواستار اجرای قانون نظام پرداخت شدند و اضافه کردند شان معلم در پی بی‌توجهی و اعمال تبعیض و سقوط ارزش پول ملی و تورم چهل درصد، رعایت نگردیده و معیشت را سخت کرده است. بیمه درمان و تکمیلی ناقص بخصوص در مورد بازنشستگان و درخواست تخصیص سهمیه اشتغال برای فرزندان فرهنگی فرازهایی از سخنان سخنرانان بود.
*آنچه در این تظاهرات بر آن تاکید شد غیرسیاسی بودن و صرفا صنفی بودن بود. یکی از سخنرانان گفت نه تنها مخالف دولت و وزیر نیستیم بلکه وزیر از این خیل اعتراضی باید به عنوان پشتوانه‌ای برای حضور مقتدرانه در هیات دولت و مجلس و سازمان مدیریت برای استیفای حقوق معلمان استفاده کند.
*شعارهایی برروی ده‌ها پلاکارد مبنی بر اعتراض به زیر خط فقر بودن زندگی معلمان به‌ویژه فرهنگیان بازنشسته به چشم می‌خورد.
*ویژگی خاص این همایش تعمیق خواسته‌ها و فراگیرتر شدن مطالبات بود که در کنار مطالبات معیشت و رفاهی و رفع تبعیض به دگرگونی کیفی آموزش‌وپرورش توجه شده بود.
*رفع مانع از فعالیت کانون‌های صنفی و دادن مجوز انتخابات سراسری از خواسته‌های حاضران در جلسه بود.
و در پایان قطعنامه‌ای قرائت و مورد تایید همگان قرار گرفت.