سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هفته نامه آیینه یزد

مراسم تکریم و معارفه استاندار یزد

مراسم تکریم و معارفه استاندار یزد

آیینه یزد - مراسم تکریم و معارفه استاندار یزد«سید محمد میرمحمدی» استاندار سابق یزد در مراسم تکریم و معارفه استاندار یزد که روز شنبه 13/8/96 با حضور وزیر کشور و جمعی از مسئولان وزارت کشور و استان برگزار شد؛ بعد از استعانت از پروردگار و صلوات بر محمد و آل محمد(ص) سخنانی بدین شرح ایراد نمود:
الف: تقدیر و تشکر
1-ابتدا لازم می‌دانم از همراهی و همکاری و بزرگواری و لطف و محبت مردم شریف، متدین و مهمان‌نواز استان به‌ویژه جوانان عزیز که در مناسبت‌های مختلف ملی، مذهبی، انقلاب اسلامی و به‌خصوص استقبال شایسته از ریاست محترم جمهوری در سفر به استان یزد تقدیر و تشکر ویژه داشته باشم.
2-از لطف و محبت حضرت آیت‌ا... ناصری نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه یزد و حضرت آیت‌ا... وافی نماینده محترم مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و ائمه محترم جمعه و جماعات در استان و طلاب ارجمند سپاسگزاری می‌نمایم.
3-از نمایندگان محترم و گرانقدر فعلی و قبلی مردم شریف استان در مجلس شورای اسلامی و استانداران قبلی استان تشکر می‌کنم.
4-از خانواده معزز شهدا، جانبازان فداکار و ایثارگران و آزادگان سرافراز ممنون و سپاسگزارم و شفای عاجل جانبازان عزیز را از خدای منان مسئلت دارم.
5-از اعضای محترم شورای تامین استان و کلیه نیروهای نظامی، انتظامی، بسیج، راهنمایی و رانندگی و سربازان گمنام امام زمان و مسئولان و قضات محترم دادگستری تقدیر و تشکر دارم.
6-صمیمانه از فرهنگیان، دانشگاهیان، نویسندگان، هنرمندان، فرهیختگان، شعرا، پژوهشگران، فناوران و ایده‌پردازان و ورزشکاران سپاسگزاری می‌کنم.
7-از پزشکان و اطبای بزرگوار، کادر پزشکی و پرستاری و خدماتی مراکز درمانی و بهداشتی از صمیم قلب سپاسگزاری دارم.
8-از صنعتگران، کارآفرینان، اتاق بازرگانی، خانه صنعت و معدن، انجمن مدیران صنایع و خانه معدن، اصناف و بازاریان، کارگران و کشاورزان و دامداران ممنون و متشکرم.
9-از احزاب، سازمان‌های مردم نهاد، اصحاب رسانه و مطبوعات، خبرگزاری‌ها و به‌ویژه عزیزان صدا و سیمای مرکز یزد سپاسگزارم.
10-از هیات‌های عزاداری، مداحان، روسای هیات‌ها و معتمدین محلات و برگزارکنندگان و بانیان مراسم دینی و مذهبی، کانون فرهنگی و هنری مساجد، خیرین و واقفین تقدیر و تشکر می‌نمایم.
11-از پیشکسوتان، بازنشستگان، مسئولان و مدیران و فرمانداران قبلی و همکارانی که جابجا شده‌اند به‌خصوص از آقایان دکتر بابائی، دکتر رضایی، دکتر دشتی و دکتر ترحمی، معاونین سابق استانداری که مدتی در خدمتشان بودم تشکر می‌کنم.
12-از همه عزیزانی که به‌مناسبت‌های مختلف با پیام‌های محبت‌آمیز خود اظهار لطف نمودند و بنده در بسیاری موارد توفیق پاسخ به پیام آنها را نداشتم عذرخواهی و تشکر می‌کنم.
13-از همکاری‌های صمیمانه و مجدانه معاونان، مشاوران، فرمانداران، مدیران، شهرداران، بخشداران، دهیاران، راهداران و امدادگران و همکارانم در همه سطوح سپاسگزارم.
14-از مدیران و مسئولان و همکاران کلیه دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی و دست‌اندرکاران بخش‌های تعاونی و خصوصی سپاسگزاری می‌نمایم.
15-و تشکر ویژه دارم از همسر بزرگوار و فهیمم و فرزندان عزیزم که با لطف و بردباری بنده را یاری نمودند تا با آرامش خاطر در خدمتگزاری به مردم شریف استان ادای وظیفه نمایم.
ب- فرصت را مغتنم شمرده، یاد و خاطره حضرات آیات و حجج اسلام شهید صدوقی، روح‌ا... خاتمی، حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی، ‌حاج سیدجواد حیدری، حاج آقا مدرسی، حاج آقا علومی، حاج شیخ محمدعلی صدوقی، حاج آقا ابوترابی، حاج آقا برهان و عزیزانمان سلیمانی، صالحی،‌ خانی، ‌سادات اخوی و علما، صلحا و فضلای گذشته این دیار و همچنین مرحوم دکتر مجیبیان را گرامی داشته و به روح بلندشان درود می‌فرستیم.
ج- نمونه‌هایی از عملکردها:
در کتاب ارمغان 2 که در اختیار ائمه محترم جمعه و جماعات، رسانه‌ها و مدیران واحدها و سایرین قرار گرفته است گزارش عملکردها بطور مجمل آمده است و در اینجا فقط به چند مورد آن اشاره می‌گردد:
1-خط دوم انتقال آب: در شورای عالی آب مصوب، در قوانین بودجه سنواتی منظور گردیده و پیمانکاران فعال و 45 کیلومتر مسیر لوله‌گذاری گردیده و معاون هماهنگی امور عمرانی بعنوان مسئول پیگیری کتباً معرفی گردیده و نامه وزیر محترم نیرو برای فاینانس 1104 میلیون یورو به جناب آقای دکتر نوبخت برای تصویب شورای اقتصاد ارسال شده که با زمان انتخابات ریاست جمهوری و سپس انتخاب و رای اعتماد وزرا مواجه و دچار وقفه شده است.
2- 95 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان از آب آشامیدنی سالم بهره می‌باشند.
3-در اجرای طرح مدیریت مصرف آب در بخش کشاوزی 20 میلیون متر مکعب در سال صرفه‌جویی بعمل آمده است.
4-در شهرستان‌های اردکان، میبد، بافق و مهریز توسط بخش خصوصی طرح بهره‌گیری از پساب در دولت تدبیر و امور اجرایی شده است.
5-تولید برق در دولت تدبیر و امید به بیش از دو برابر افزایش یافته و از 5256 میلیون کیلووات ساعت به 11276 میلیون کیلووات ساعت رسیده است.
6-مجوز تولید 610 مگاوات انرژی خورشیدی صادر و چند واحد ده مگاواتی آن در امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.
7-در حوزه مخابرات ظرفیت پهنای باند ورودی استان 8 برابر افزایش یافته و پهنای باند واگذار شده 14 برابر قبل شده است.
8-در حوزه گازرسانی، گاز مصرفی استان در دولت تدبیر و امید از 3937 میلیون مترمکعب به 6231 میلیون مترمکعب در پایان سال 95 رسیده است.
9-تعداد روستاهای برخوردار از نعمت گاز قبل از دولت تدبیر و امید 149 روستا بوده ولی در دولت تدبیر و امید170 روستا گازدار شده و گازرسانی و شبکه گذاری شهرستان‌های بافق، بهاباد و همچنین ندوشن و نیر انجام شده است.
10-بزرگراه‌ها بطول 170 کیلومتر و راه‌های روستایی آسفالته بطول 312 کیلومتر احداث گردیده است.
11-خط دوم راه آهن بطول 240 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 80 درصد رو به پایان می‌باشد.
12-جویشگر بومی پارسی جو که از دست‌آوردهای مهم دانشگاه یزد می‌باشد در دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری رسیده که می‌تواند جایگزین گوگل شود.
13-منطقه ویژه علم و فناوری ایجاد و راه‌اندازی شده است.
14-صدرنشینی دانش‌آموزان یزد در کنکور سراسری برای بیست و چهارمین سال پیاپی رقم خورده است.
15-در کشاورزی افزایش 50 درصدی توسعه سیستم‌های آبیاری نوین نسبت به 24 سال گذشته صورت گرفته است.
16-بافت تاریخی و ارزشمند یزد در دولت تدبیر و امید به ثبت جهانی رسیده است.
17-نقشه راه توسعه فرهنگی استان تدوین و عملیات اجرایی آن براساس محله محوری و همیاری و مساعدت فرهیختگان و معتمدین محل و سازمان‌های مردم نهاد شروع شده است.
د- چند نکته
1-ثبت جهانی یزد برای استان مهمترین فرصت و تنزل خوشنامی یزدی‌ها بزرگترین تهدید برای استان به شمار می‌رود.
2-تلخ‌ترین انتقادات درست و بجا برای من در طول خدمت از عسل شیرین تر بوده است و بدلیل اعتقاد به این امر علیرغم بعضی انتقادات نادرست و دون پایه در این چهار سال حتی یک خبرنگار و دست‌اندرکاران سایت‌های خبری و مجازی از ناحیه استانداری، احضار و مورد پیگرد قرار نگرفته است.
3-انجام مسئولیت با رویکرد حفظ حرمت و کرامت انسانی، قانون مداری، توسعه نیروی انسانی، تلاش در حد وسع و اعتقاد به نظارت الهی و تحصیل آرامش وجدان صورت گرفته است.
4-برای حاکمیت اخلاق و اخلاص و توسعه فرهنگ گذشت و بردباری و اخوت و برادری و اندیشه‌ورزی سعی و تلاش زیادی بعمل آمده است.
5-توجه خاص به امنیت، آرامش، اعتماد عمومی و جلب همدلی و همراهی مردم و فروزش عشق و امید در جامعه مبذول گردیده که یکی از نتایج آن مشارکت 94 درصدی مردم عزیز استان در انتخابات رئیس جمهوری است.
6-توانمندی و ناتوانی: هرکس در زمینه‌هایی توانمند و در زمینه‌هایی ناتوان است بنده هم از این قاعده مستثنی نیستم خدا را شاکرم که در رعایت قوانین و مقررات، پاک دستی و صداقت، وظیفه‌شناسی، مردم‌داری، عدم اعمال تبعیض و داشتن دقت نظر و مراقبت بر امور به بنده توانایی بخشیده است ولی در رفیق بازی، بده‌بستان، دور زدن قوانین و مقررات، خوش خدمتی برای اشخاص خاص و اینگونه مسائل بنده را ناتوان قرار داده است.
7-نکته آخر:
علاقمند بودم شاهد افتتاح کتابخانه مرکزی یزد که مشکل 20 ساله آن برطرف و عملیات تکمیلی آن آغاز گردید و نیز بهره‌برداری از دو بانده شدن جاده بافق باشم که علیرغم تلاش‌ها و پیگیری‌ها میسر نگردید و امیدوارم به همت همکاران بزرگوارم و سرعت عمل در کار، بهره‌برداری از این دو مورد نیز هرچه زودتر محقق گردد.

فولاد آلیاژی ایران از غنای فنی و مهندسی بسیاری برخوردار است
به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، "محمود زمانی قمی" عصر یکشنبه 14 آبانماه 1396 ضمن بازدید از کارخانه فولاد آلیاژی ایران در اشکذر، از نزدیک با مسائل و مشکلات و ظرفیت‌های این مجتمع آشنا شد. استاندار یزد در نشستی که پس از بازدید از این مجتمع با مدیران این واحد صنعتی و تولیدی داشت، خاطر نشان نمود: خوشحالم که در اولین روز کاری در استان یزد، توفیق یافتم تا از یکی از افتخارات صنعتی ایران بازدید کنم و از نزدیک با ظرفیت‌های موجود در این مرکز آشنا شده و با مدیران و پرسنل این واحد صنعتی به گفت‌وگو بنشینم. وی آنگاه تاکید کرد: فولاد آلیاژی ایران از غنای فنی و مهندسی بسیاری برخوردار است و بسیاری از صنایع کشور نیز بدان وابسته‌اند و در واقع نقش این واحد در رونق اقتصاد ملی ایران، نقش غیرقابل انکاری‌ست و طبیعی‌ست که با توجه به چنین جایگاهی، همه باید در ارتباط با رفع مسائل و مشکلات احتمالی آن حساس بوده و اقدامات لازم را انجام دهند. "زمانی قمی" خاطر نشان نمود: خوشبختانه این واحد صنعتی هم سودآور است و هم به دیگر صنایع کشور سرویس‌دهی مناسبی دارد و از این جهت نگرانی احساس نمی‌شود. استاندار یزد آنگاه خاطر نشان نمود: مدیران بخش دولتی، به ویژه فرماندار اشکذر و مجموعه تیم اقتصادی استان، حتما باید به این امر توجه کنند که باید در حل مسائل و مشکلات واحدهایی نظیر فولاد آلیاژی حساسیت و دقت نظر مناسب داشته باشند و برای حل مشکلات واحدهای صنعتی این‌چنینی، تلاش نموده و از کیان و جایگاه چنین مجموعه‌هایی صیانت کنند. وی تصریح کرد: این امر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که تمامی دست‌اندرکاران و مدیران واحدهای صنعتی و تولیدی استان احساس کنند که مجموعه دولت و تیم اقتصادی آن، مشکلات و مسائلشان را درک می‌کنند و در جهت رفع آن، با جدیت اقدام می‌نمایند. "زمانی قمی" آنگاه با تشکر از نقش‌آفرینی و تلاش کارگران، مهندسین و پرسنل این واحد صنعتی و تمامی واحدهای صنعتی و تولیدی در استان، تاکید کرد: هدف من از این بازدید اعلام این موضع بود که هم در ارتباط با واحدهای موجود و هم در خصوص واحدهایی که دچار آسیب شده‌اند، در کنار مدیران این واحدها قرار داریم و جدیت لازم را برای رفع مشکلات و مسائل آنها به خرج خواهیم داد و برای جلب‌نظر و جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید نیز آماده هرگونه همکاری هستیم. استاندار یزد در پایان ضمن ابراز امیدواری تداوم مسیر پیشرفت و بالندگی در استان، از زحمات و خدمات همه استانداران پیشین به ویژه اقدامات و تلاش‌های سید محمد میرمحمدی تقدیر و تشکر نمود.