سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هفته نامه آیینه یزد

سیدمحمد خاتمی خدمات زیادی به نظام عرضه کرد

سیدمحمد خاتمی خدمات زیادی به نظام عرضه کرد

آیینه یزد -  سیدمحمد خاتمی خدمات زیادی به نظام عرضه کردمحمد دادکان در مدت 120 دقیقه‌ای که در جی‌پلاس حضور داشته، از هر دری سخن گفته و به هر سوالی پاسخ داده. سخنانش گاهی آنقدر تند می‌شود که خودش هم به آن اذعان می‌کند. نمی‌توان گزیده‌ای از سخنانش را جدا و به عنوان جمله کلیدی او استفاده کرد؛ چرا که در هر بندی و پاراگرافی سخنانی را می‌گوید که حرف دل مردم است.
خلاصه‌ای از آن مصاحبه جهت اطلاع خوانندگان آیینه یزد درج می‌گردد:
یک قاضی خواست حرف‌هایم را تکذیب کنم تا با روزنامه‌نگاران برخورد کند!
دو تن از روزنامه‌نگاران را به خاطر چاپ مطلبی به دادگاه فراخوانده و آنها هم گفته بودند این مطلب را به خواست من نوشتند. دادگاه از من خواست این موضوع را رد کرده یا عنوان کنم که مطلب را به این شدت نگفته‌ام تا کاری به من نداشته باشند و با دو روزنامه‌نگار برخورد کنند. به قاضی گفتم به وا... من ده برابر بدتر از چیزی که چاپ شده را گفتم ولی آنها سانسور کردند. اگر قرار است با کسی برخورد شود، با من برخورد کنید.
ما برای مردم چه کار کرده‌ایم؟!
ما برای مردم چه کار کردیم؟! وقتی این وضع را می‌بینم دلم می‌سوزد. چون صدا و سیما را داریم و اجازه نمی‌دهیم کسی چیز دیگری بنویسد، همه چیز را خوب جلوه می‌دهیم و می‌گوییم همه چیز عالی است! من حرفم را به صراحت می‌زنم. کسی یک چای تلخ به من و خانواده‌ام بدهد، من بهترین غذا را به او می‌دهم.
قدرت‌طلبی جزء عواملی است که باعث شده این وضع به وجود آید. اما در سال‌های اخیر یک اشتباه استراتژیک داشتیم. همه ما به قرآن، دین و انقلابمان ایمان داریم. قرآن می‌پذیرد مستضعفان و فقرا بر سر امور باشند اما ما در برخی موارد اشتباه کردیم و بعضا گداها را آوردیم! فقیر از چیزی که می‌خورد، به همه می‌دهد اما گدا خودش می‌خورد و به مردم نمی‌دهد. برای همین این همه فساد داریم. متاسفانه گاهی کسانی را سر کار آوردیم فقیر نبودند. همه کسانی که اختلاس کردند و پول مردم را بردند، گدا بودند. مگر می‌شود کسی فقیر باشد و به فکر هم نوع خود نباشد؟... گورباچف، رئیس‌جمهور شوروی سابق می‌شود، شوروی از بین می‌رود. او 10 سال در انگلستان دوره مدیریتی و سیاستمداری دیده و آمد این کار را کرد. کدام یکی از مدیران ما دوره دیده‌اند؟ در دنیا گروهی هستند و یک فرد به صورت نمادین انتخاب می‌شود و گروه کار را انجام می‌دهد و وقتی فردی می‌رود، فرد جایگزین کارهای او را ادامه می‌دهد. مگر می‌شود در یک مملکتی در طول سال‌ها، وقتی وزیر ورزش آموزش پرورش عوض می‌شود، سیستم آموزشی عوض می‌شود. 4-3-5، 1-3-3-5، 1-5-6 و... سیستم‌های چرخشی فوتبال شده تا سیستم تحصیلی! کدام کشور پیشرفته‌ای با تغییر وزیر سیستم آموزشی بهم می‌ریزد؟ اگر برنامه‌ای وجود داشته باشد، منِ وزیر، روی آن کار می‌کنم ولی وقتی وزیر عوض می‌شود، گروه او، اگر کاری اساسی هم انجام شده باشد، آن را بهم می‌ریزند و مجددا برنامه می‌دهند...
سیدمحمد خاتمی خدمات زیادی به نظام عرضه کرد
لازم است از آقای خاتمی یادی کنم که خدمات خوبی به نظام عرضه کرد. حضور من در ورزش و فدراسیون فوتبال، به توصیه او بود. من مراسمی را با حضور 12 هزار خانواده و دو هزار زوج در ورزشگاه آزادی برگزار کردم. این کار برای اولین بار رخ داد و پنج، شش کشور خارجی هم این مراسم را پوشش می‌دادند. آقای خاتمی- رئیس‌جمهور و آقای شاهرودی- رییس قوه قضاییه هم در ورزشگاه حضور داشتند و من کنار آنها ایستاده بودم. آقای خاتمی به شدت ورزشی هستند. ایشان به من گفتند آقای دادکان این جا چه کار می‌کنید؟ به شوخی او گفتم من به کار برگزاری عروسی برای زوج‌های جوان زدم و مهندس‌ها به فوتبال زدند! بعد از آن ماجرا خاتمی به من توصیه کرد که به سمت فوتبال بروم و کمک حال این رشته شوم. من هم با دعوت محسن صفایی فراهانی نایب رئیس فدراسیون فوتبال شدم. بعد از رفتن صفایی که خدمات شایانی به فوتبال کرد، مسئولان دولت و مهر علیزاده، رئیس سازمان تربیت بدنی توصیه کردند که من بهترین گزینه هستم. من برای این کار پیش کسی نرفتم و فقط در انتخابات شرکت کردم و انتخاب شدم.
نتوانستند یک مورد مالی در دولت خاتمی و از برادرش پیدا کنند
خاتمی جزو کسانی نیست که در این کشور فساد داشتند. من همه را نگفتم. گفتم اکثریت شامل فساد هستند. سُم فساد در پای همه است و اکثریت اینطور هستند. خاتمی نشان داد هیچ مشکل اقتصادی در دوران دولتش نداشته است. هر ایرادی هم از او گرفتند، نتوانستند یک مورد مالی در دوران او پیدا کنند. این یک افتخار است. گفتند خاتمی فلان جا ضعیف بود، فلان جا با فلان نفر ملاقات داشت که البته من این موضوع را هم قبول ندارم اما هیچ وقت نگفتند خاتمی و برادرش فساد مالی داشتند.
خاتمی و ناطق نوری برای من عزیز هستند
با خاتمی در ارتباط هستم اما اینطور نیست که مرتب او را ببینم. وقت او کم است و کمتر فرصت دیدار با او را به دست می‌آورم اما براساس وظیفه به خدمت‌شان می‌روم. پیش آقای ناطق نوری هم می‌روم. او هم برای من عزیز است. آقای ناطق جنازه پدر من را در منزل شست و نگذاشت به غسالخانه بهشت زهرا(س) برود.