سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هفته نامه آیینه یزد

در دولت روحانی یک دانشجوی ستاره دار قابل قبول نیست

در دولت روحانی یک دانشجوی ستاره‌دار قابل قبول نیست

آیینه یزد - در دولت روحانی یک دانشجوی ستاره‌دار قابل قبول نیستبه گزارش ایلنا، «محمدرضا خاتمی»، نایب‌رئیس مجلس ششم، گفت: دانشگاه باید بتواند روشنگری کند و نمی‌شود دانشگاه‌ها را به‌خاطر ورود به مسائل مختلف به اسم سیاه‌نمایی محدود کرد. نمی‌شود وقتی یک انجمن علمی می‌خواهد کنفرانسی درباره آسیب‌های اجتماعی برگزار کند، فلان نهاد مانع شود. او در واکنش به شعار دانشجویان مبنی بر اینکه «دانشگاه امنیتی نمی‌خواهیم» تأکید کرد: البته امنیت را می‌خواهیم و باید بخواهیم، اما دانشگاه امنیتی را نمی‌خواهیم. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: تازمانی‌که به دانشگاهیان انگ ضد انقلاب و مسائلی ازاین‌دست بزنند، دانشگاه پویا نخواهد بود. دانشگاه باید بتواند روشنگری کند و نمی‌شود دانشگاه‌ها را به‌خاطر ورود به مسائل مختلف به اسم سیاه‌نمایی محدود کرد. نمی‌شود وقتی یک انجمن علمی می‌خواهد کنفرانسی درباره آسیب‌های اجتماعی برگزار کند، فلان نهاد مانع شود.
او اعلام کرد: تابه‌حال دیده‌اید یک رئیس دانشگاه اختلاس کرده باشد؟ آیا دیده‌اید جاسوس باشد؟ چرا به دانشگاه‌ها اعتماد نمی‌کنید؟! این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: شما نمی‌توانید دانشجویی را از ترس قبول‌شدن در دانشگاه زیر فشار قرار دهید که حرفی نزند. نایب‌رئیس مجلس ششم با بیان اینکه اعتراض دانشجو، زبان و قلم اوست، گفت: اگر یک دولتی واقعا دلسوز مردم باشد در جواب این خواسته دانشجویان که می‌خواهند سیاست‌ها را اصلاح کنند چه خواهد بود؟ خاتمی با بیان اینکه علم دستاورد بشری است و علم غربی و شرقی ندارد، خطاب به دانشجویان گفت: دانشگاه فضای خود را دارد، البته دانشگاه‌ها و دانشجویان نباید درگیر احساسات جناحی خود باشند. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: نمی‌شود منکر این شد که اکثر دانشجویان اصلاح‌طلب هستند و در برخورد با اصلاح‌طلبان مسامحه دارند و از آنان طلب وعده می‌کنند. نایب‌رئیس مجلس ششم افزود: آقای رئیس‌جمهور ما محدودیت‌های شما را می‌دانیم. اختیار شما در رابطه با دانشگاه‌ها کامل نیست و از اختیارات شما درباره مسئله استقلال و امنیت دانشگاه اطلاع داریم و صبوری می‌کنیم، اما آقای رئیس‌جمهور دانشجویان ستاره‌دار چه؟ این کار خلاف قانون و برخلاف صحبت‌های ظاهری وزیر اطلاعات است و انتظار می‌رود در این موارد قوی‌تر عمل کنند. او ادامه داد: مگر یک جوان ما که می‌خواهد آینده خود را بسازد چه می‌خواهد؟ ممکن است بگویند قبلا بیشتر بوده، اما الان کمتر شده است. در دولت روحانی حتی یک دانشجوی ستاره‌دار هم قابل قبول نیست. خاتمی در پایان گفت:‌ از نمایندگان مجلس انتظار داریم نسبت به حقوق دانشجویان حساس باشند. از آنها انتظار شعار نداریم، بلکه توقع داریم در عین آرامش بسیاری از مشکلات را پیش ببرند. امیدواریم در چهار سال آینده که عمر دولت و مجلس به پایان می‌رسد، بخش درخور توجهی از مشکلات دانشجویان و دانشگاه‌ها حل شده باشد.

وجود دانشجویان ستاره‌دار هیچ توجیهی ندارد
عضو کمیسیون اجتماعی بر این عقیده است که وجود دانشجویان ستاره‌دار در دولت روحانی، جای هیچ‌گونه توجیهی ندارد، زیرا شرایط اجتماعی برای جوانان اصلا مناسب نیست و انصاف نیست که مشکلات دانشجویان را وارد مباحث تحصیلی آنان کنیم. محمدرضا بادامچی با اشاره به اخبار منتشره مبنی بر وجود بیش از 200 دانشجوی ستاره‌دار در دولت روحانی،‌ گفت: از همان ابتدا ما دیدیم که افرادی در مقاطع ارشد و دکتری ثبت‌نام نشده‌اند،‌ این دانشجویان برای حل مشکل خود به ما مراجعه کردند و ما نیز این موضوع را به آقای روحانی و وزیر اطلاعات اطلاع دادیم. بعد از اینکه سرپرست جدید برای وزارت علوم انتخاب شد، ‌همه دانشجویانی که نتوانسته بودند ثبت‌نام کنند،‌ مشکلاتشان در چارچوب قانون بررسی شد و توانستند به‌راحتی ثبت‌نام خود را کامل کنند. این عضو کمیسیون آموزش مجلس با تاکید بر حل مشکلات دانشجویان، تصریح کرد: تاکنون همه دانشجویانی که برای ثبت‌نام مشکلی داشته و به ما مراجعه کردند، سعی کردیم تا حد امکان مشکلاتی که برایشان ایجاد شده حل‌وفصل کنیم.