سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هفته نامه آیینه یزد

حادثه مصیبت بار درگذشت دانشجویان دانشگاه آزاد

حادثه مصیبت بار درگذشت دانشجویان دانشگاه آزاد

آیینه یزد - حادثه مصیبت بار درگذشت دانشجویان دانشگاه آزادواژگونی اتوبوس حامل دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد تهران در جاده داخلی این مرکز آموزشی دست کم 9 نفر را به‌کام مرگ برد و 25 مجروح بر جای گذاشت. به‌گزارش گروه حوادث «ایران»، این حادثه مرگبار ساعت 12 و 20 دقیقه ظهر دیروز در حالی اتفاق افتاد که اتوبوس شرکت واحد که برای جابه‌جایی دانشجویان در محوطه داخلی دانشگاه تردد داشت با بیش از 30 دانشجو به‌سمت میدان دانشگاه آزاد در حرکت بود که ناگهان سر پیچ از مسیر خارج و وارد فضای سبز محوطه دانشگاه شد و پس از واژگونی ‌در شیب تند قرار گرفت و با پایه بتنی که تأسیسات آب از آن عبور می‌کرده برخورد کرد.

ترمز اتوبوس از روز قبل مشکل داشت
یکی دیگر از نجات یافتگان اتوبوس مرگ در حالی که روی برانکارد بود، گفت: «این اتوبوس روز قبل هم ترمز خالی کرد و به جدول خورد. متأسفانه هیچ کس تعمیرش نکرد و این اتفاق افتاد. »چند سالی است که مسئولان دانشگاه به ما وعده می‌دهند که قرار است برای سهولت در رفت و آمد دانشجویان، تله کابین راه اندازی می‌شود اما در این چند سال هیچ ترتیب اثری ندادند. این درحالی است که اگر تله کابین راه اندازی می‌شد دانشجویان هر روز با خطرات اینچنینی روبرو نبودند.


سرگردانی خانواده‌ها و دانشجویان در راهروی بیمارستان رسول اکرم(ص)

بخش اورژانس بیمارستان رسول اکرم(ص) بیشتر از بیمار، با تجمع خانواده‌ها، دوستان و همکلاسی‌های دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات شلوغ شده بود. نگرانی در صورت‌شان موج می‌زد. تعداد زیادی جلوی پذیرش جمع شده بودند تا شاید ردی از گمشده‌شان بگیرند اما...دکتر نادر توکلی، معاون درمان علوم پزشکی ایران به خبرنگار «ایران» گفت: «پس از این حادثه سه زن و سه مرد را به بیمارستان رسول اکرم(ص) آوردند. همه آنها مصدوم بودند براساس بررسی‌های خبرنگار ما، «بهاره کوچه باغیان» 26 ساله از ناحیه فک آسیب دیده، «ملیکا فراهانی» دانشجوی رشته صنایع غذایی، دست و پا و گردنش مصدوم است. «محمد مهدی قدیمی» 18 ساله دانشجوی برق پایش شکسته، علی عرب نژاد 19 ساله نیز در این بیمارستان بستری هستند.یکی از دانشجویان گفت: «به ما گفتند که هر دو در اتوبوس باز بوده که می‌تواند علت بالارفتن تلفات باشد. خیلی از خانواده‌ها و دانشجویان معترض هستند که چرا با این همه هزینه‌ای که از دانشجویان می‌گیرند، خدمات نمی‌دهند.»