سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هفته نامه آیینه یزد

تیتر یک شماره 588

یک میلیمتر از خاک و آب‌های این سرزمین به دشمن واگذار نشد

رییس جمهور: هر چه سعه صدر بیشتر باشد و راه را برای حضور همه افکار، احزاب و جناح‌ها آماده‌تر کنیم، نظام مستحکم‌تر خواهد بود.

آیینه یزد - یک میلیمتر از خاک و آب‌های این سرزمین به دشمن واگذار نشد

رئیس جمهوری در جمع راهپیمایان 22 بهمن با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تأکید کرد که راه و مسیر انقلاب اسلامی همانند 40 سال گذشته با قدرت ادامه خواهد یافت.به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی دیروز قبل از سخنرانی در میدان آزادی، به جمع راهپیمایان پیوست. او از خیابان آزادی تقاطع استاد معین در مسیر راهپیمایی باشکوه و بزرگ 22 بهمن قرار گرفت و همراه با سیل خروشان مردم که با سر دادن شعارهای انقلابی از وی استقبال می‌کردند، به سمت میدان آزادی حرکت کرد. رئیس جمهوری همچنین در سخنرانی خود در میدان آزادی و در جمع پرشور و باشکوه راهپیمایان تهرانی، با برشمردن ویژگی‌های خاص مراسم 22 بهمن امسال گفت: مراسم امسال از یک سو با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ملت بزرگ ایران و از سوی دیگر ایام دهه فجر امسال با عطر و بوی فاطمی همراه شده است؛ همان بزرگواری که در سایه تعالیم پدرش، همسرش و فرزندانش ملت ما توانست در برابر همه قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها بایستد و پیروزی را به دست آورد.

 خیانت‌ها علیه تمامیت ارضی
روحانی در ادامه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی برای حراست و حفاظت از ایران اسلامی عزیز بود، افزود: مردم بخوبی می‌دانند که در 205 سال قبل، بخش بزرگی از مناطق شمالی ایران و قفقاز در دوران پادشاهان خائن قاجار از ایران جدا شد و 191 سال پیش بخش دیگری از شمال ایران را از این سرزمین مادری جدا کردند. 172 سال قبل بخش بزرگی از شمال غرب و 163 سال پیش نیز بخش مهمی از شرق ایران جدا شد. رئیس جمهور ادامه داد: 138 سال قبل بخشی از شمال شرق ایران از این کشور جدا شد و بعد در 100 سال پیش بخش بزرگی از جنوب ایران که امروز به عنوان چند کشور در جنوب خلیج فارس هستند، از ایران جدا شد و حتی 47 سال پیش، یعنی هفت سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در زمان رژیم خائن پهلوی باز بخش مهمی از جنوب ایران که همواره در کتب جغرافیا به عنوان استان چهاردهم ایران نامیده می‌شد، به دست خیانت‌بار پهلوی از ایران جدا شد. روحانی اظهار داشت: در این چند دهه و در دوران شاهان سست عنصر قاجار و پهلوی، دو سوم این سرزمین را از ایران جدا کردند و این بدان معناست که رژیم‌های گذشته علاوه بر اینکه بر دین، فرهنگ، رفاه و زندگی مردم خیانت کردند، بر تمامیت ارضی ایران هم خیانت کردند. روحانی خاطرنشان کرد: اما 38 سال پیش زمانی که قدرت‌های جهانی صدام افلقی را تحریک کردند تا با سلاح شرق و غرب و با پول ارتجاع منطقه و سربازان بسیاری از کشورهای دیگر به ایران حمله کند، ملت رشید و بزرگ ایران با فرزندان دلاورش از ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی و همه مردم در برابر همه جهان ایستادند. وی با تأکید بر اینکه برای تقویت قدرت دفاعی و ساختن انواع موشک‌های ضدزره، پدافند هوایی، زمین به دریا و دریا به دریا، هوا به هوا و زمین به زمین از کسی اجازه نگرفته‌ و نخواهیم گرفت، گفت: راهمان را و قدرت ‌نظامی‌مان را ادامه می‌دهیم و نزد ملت ایران به صراحت می‌گویم که قدرت نظامی ایران در طول این 40 سال و بویژه در 5 سال اخیر برای همه جهانیان شگفت‌آور است. رئیس جمهور حفظ تمامیت ارضی و حراست از ایران عزیز را اولین دستاورد انقلاب اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: یک میلیمتر از خاک و آب‌های این سرزمین به دشمن واگذار نشد و ملت ایران در برابر توطئه‌ها پیروز شد.

 اسلامیت و جمهوریت ما را حفاظت کرد
روحانی با بیان اینکه دومین دستاورد بزرگ این انقلاب که به آن می‌بالیم و افتخار می‌کنیم، تغییر نظام مشروعیت در این کشور بود، گفت: نظام مشروعیت در گذشته بر این مبنا بود که فردی بر اساس اینکه فرزند کدام پدر و از کدام طایفه و قبیله است، می‌توانست شاه باشد و بعد او هم فرزند او بود که این نظام بر هیچ مبنای عقلی، شرعی و دموکراتیکی منطبق نبود. رئیس جمهوری افزود: دستاورد جمهوری اسلامی ایران این بود که نظام مشروعیت را بر مبنای اسلام و جمهوریت قرار داد و امروز تمام مسئولین جمهوری اسلامی ایران از مقام معظم رهبری گرفته تا رئیس جمهور، اعضای مجلس شورای اسلامی، خبرگان و شوراها همه و همه با رأی مردم و با صندوق آرا مسند مسئولیت را به عهده می‌گیرند. روحانی تأکید کرد: همه باید حواس‌مان جمع باشد که اگر در این 40 سال در برابر انواع توطئه‌ها پیروز شدیم، بخاطر اسلام و جمهوریت بود؛ اسلامیت و جمهوریت ما را حراست و حفاظت کرد.

هرنوع تغییر فقط با صندوق رأی
روحانی با اشاره به اهمیت انتخابات و صندوق آرا اظهار داشت: از سوی دیگر آنچه باعث شده است روز به روز مردم علیرغم فشارهای دشمن با نشاط بیشتر، مسیر و آرمان خود را ادامه دهند، آن است که هر دو سال یکبار پای صندوق رأی می‌شتابند و افراد مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند. صندوق آرا تضمین حفظ این نظام است. هر کس هر نوع تغییر می‌خواهد پای صندوق آرا به دنبال تحقق آن است. وی ادامه داد: پای صندوق آرا است که مردم نظرات، ایده و راهشان را در تبلیغات انتخاباتی اعلام کرده و فرد مورد نظر را در مجلس، در ریاست جمهوری و خبرگان و شوراها برمی‌گزینند و انتخاب می‌کنند. حواس‌مان باشد، صندوق رأی و انتخابات یکی از نعمت‌های بسیار بزرگ جمهوری اسلامی ایران است. اگر این صندوق نبود، اگر صف طولانی در انتخابات نبود، دشمن می‌توانست توطئه‌های مختلفی را علیه کشور طراحی کند. رئیس جمهوری ادامه داد: امروز در جامعه یک دموکراسی و مردم‌سالاری به معنای واقعی کلمه وجود دارد. نظام جمهوری اسلامی آن نظام و رژیمی نیست که بگوید یک حزب و آن رستاخیز و هر کس خواهان آن نیست گذرنامه بگیرد و از ایران خارج شود. احزاب، روزنامه‌ها، مجلات، رسانه‌ها، در این کشور آزاد هستند و همه مسئولین، مسئولین اجرایی، مسئولین نظارتی باید با سعه صدر با انتخابات برخورد کنند. هر چه سعه صدر بیشتر باشد و راه را برای حضور همه افکار، احزاب و جناح‌ها آماده‌تر کنیم، نظام مستحکم‌تر خواهد بود. روحانی با ابراز امیدواری به تصویب لایحه جامع انتخابات که از سوی دولت به مجلس ارائه شده است، گفت: در لایحه قانون جدید انتخابات به این نکات توجه شده و امیدواریم با تصویب آن در مجلس شورای اسلامی، شاهد انتخابات‌ پرشورتری در آینده باشیم.روحانی در بخش دیگری از سخنان خود دستاوردهای مختلف انقلاب در حوزه‌های صنعتی، بهداشتی، علمی، انرژی، حمل و نقل و... را یادآور شد که نشان از رشد چشمگیر نسبت به قبل از انقلاب داشته‌اند. او ادامه داد: تنها کشوری هستیم که بدون آنکه در برابر دشمن سر فرود بیاوریم، از فصل 7 منشور سازمان ملل متحد خارج شدیم و این قدرت ملت ایران و دیپلماسی ماست. تنها کشوری هستیم که حق هسته‌ای‌مان در سازمان ملل و در شورای امنیت تصویب شده و این به معنای پیشرفت ملت ایران است.